Digitalització
Acord a la UE per la creació d’un ‘moneder digital’ que permeti guardar documents oficials i fer tràmits

El Parlament Europeu i el Consell de la Unió Europea han arribat a un acord per a la creació d’un ‘moneder digital’ que permeti guardar documents oficials i fer tràmits a tota la UE.
Amb aquesta eina, els ciutadans podran emmagatzemar arxius com carnets d’identitat, de conduir o receptes mèdiques, entre d’altres, perquè puguin ser utilitzats en el conjunt dels estats membre.
‼️Noticia positiva para Europa
— Nadia Calviño (@NadiaCalvino) 8 de noviembre de 2023
➡️ Acuerdo político sobre el Reglamento de Identidad #Digital, para que todos los ciudadanos puedan realizar trámites en la UE de manera segura como:
✍️Firma electrónica
🚗Carné de conducir
🎓Títulos universitarios#EU2023ES🇪🇺🇪🇸 pic.twitter.com/e8IpdNmSqI
En un vídeo publicat a X, la vicepresidenta del govern espanyol en funcions, Nadia Calviño, ha destacat que l’acord suposa avançar en un «pilar essencial» com és la digitalització, mentre que el comissari per al MercatInterior, Thierry Breton, ha posat en valor els nivells de «seguretat i privacitat» i ha qualificat l’eina com una iniciativa «pionera al món».
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- Guerra a l'Orient Pròxim Trump: "Pot ser que ataqui l'Iran, pot ser que no. Ningú sap el que faré"
- SALUT MENTAL La psiquiatra Marián Rojas revela què s’amaga darrere del perfeccionisme: “És por disfressada de control”
- Crisi en el PSOE La Moncloa assumeix que es destaparan més àudios i es disposa a «conviure» amb això: «Val la pena aguantar»
- II Fòrum del Mediterrani Aitor Moll clausura el Fòrum del Mediterrani: "El missatge és l’extraordinari potencial de l’àrea mediterrània"
- Al Congrés Junts presenta el seu veto a la reducció de la jornada laboral perquè “perjudica la viabilitat” de les pimes