Apple
L’OCU demana imitar França i retirar l’iPhone 12: aquests en són els motius
L’iPhone 12 sobrepassa els límits d’emissió d’ones de radiofreqüència establerts per l’Agència Nacional de Freqüències (ANFR) francesa, cosa que significa que el cos humà absorbeix més radiació en el contacte amb aquest dispositiu de la que es considera segura, i que ha motivat la seva retirada del mercat a França.
L’ANFR ha analitzat 141 telèfons mòbils per determinar la taxa d’energia de radiofreqüència que absorbeix el cos humà en l’ús d’aquests dispositius, amb l’objectiu d’avaluar si compleixen els límits de la taxa d’absorció específica establerta per aquest organisme, considerada com a segura.
L’anàlisi té en compte el contacte tàctil a una distància de 0 mm per a aquesta taxa, és a dir, enganxat a les extremitats de l’usuari quan el té a la mà o guardat a la butxaca dels pantalons; i a una distància de 5 mm del cos, amb el mòbil guardat a la butxaca d’una jaqueta o en un bolso.
L’organisme encarregat d’aquesta anàlisi ha alertat que l’iPhone 12 supera els límits establerts almenys en una de les dues proves, com recull en una nota de premsa. Així, si el límit màxim per a la distància de 0 mm és de 4 watts per quilogram (W/kg), el dispositiu d’Apple se situa en 5,74 W/KG. En l’altra anàlisi no incompleix la normativa, que estableix el límit en 2 W/KG.
Com a conseqüència, l’ANFR ha exigit la retirada del mercat de l’iPhone 12, almenys fins que la companyia tecnològica Apple corregeixi els valors de radiació en la distància 0 mm amb les extremitats de l’usuari. Aquesta petició es va fer efectiva dimarts, com va anunciar el ministre francès de Transició Digital i Telecomunicacions, Jean-Noël Barrot.
L’iPhone 12 es va presentar a mitjans d’octubre del 2020 i es va convertir en el telèfon mòbil 5G més venut aquell mes, acaparant, juntament amb el model de la seva mateixa família 12 Pro, una quarta part de les vendes globals de dispositius 5G a l’octubre, segons dades de Counterpoint.
Petició de retirada també a Espanya
Notícies relacionadesDavant els dubtes sobre la seguretat de l’iPhone 12, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) exigeix també la retirada temporal d’aquests dispositius de les botigues a Espanya, seguint la decisió adoptada pel Govern francès aquest dimarts, com recull en una nota de premsa enviada a l’agència Europa Press.
L’OCU demana, a més, a les autoritats espanyoles i europees que revisin i confirmin les emissions d’aquest terminal als diferents països membres, així com les de la resta de mòbils que hi ha actualment al mercat, mentre insta Apple a solucionar aquest problema d’excés d’emissions de manera ràpida i gratuïta.
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
- Els últims espeternecs de la borrasca Emilia encenen avisos per pluja i tempestes al litoral mediterrani
