Turbulències en la xarxa social
Els usuaris de pagament de Twitter serien menys d’un 0,2%
Noves dades de l’investigador Travis Brown apunten que la meitat dels usuaris subscrits a Twitter Blue tenen menys de 1.000 seguidors i un 18% en té menys de 100

Després de prendre el control de Twitter, Elon Musk va anunciar un canvi transcendental: la xarxa social passaria a potenciar la seva versió de pagament, Twitter Blue, per mirar així de captar noves vies d’ingressos. El pla del magnat no sembla anar en la millor de les direccions.
Si el teu compte de Twitter té el pin blau de verificació, dissabte vinent, 1 d’abril, desapareixerà. L’única manera de mantenir-lo serà que paguis 11 euros al mes. Sota la batuta del controvertit empresari, la marca ha passat de ser un mecanisme per distingir els comptes falsos dels originals a ser un símbol d’estatus social que es pot comprar. A partir del 15 d’abril, la plataforma passarà a promocionar únicament els missatges dels usuaris subscrits.
Musk va justificar aquesta polèmica mesura assegurant que és «l’única manera realista d’abordar el control dels eixams de bots d’Intel·ligència Artificial que interfereixen a la xarxa a través de contingut generat automàticament». No obstant, penalitzar els usuaris comuns i prioritzar els que hagin passat per caixa no sembla resoldre aquest problema.
Pagar sense seguidors
Noves dades publicades per l’investigador Travis Brown i recollides pel mitjà digital nord-americà ‘Mashable’ apunten que Twitter tindria uns 475.000 subscriptors de pagament, cosa que suposaria menys d’un 0,2% dels 254 milions d’usuaris actius diaris de la plataforma.
D’aquests, poc menys de la meitat (uns 220.132) tenen menys de 1.000 seguidors. Un 17,6% d’aquests usuaris (uns 78.059) tenen menys de 100 seguidors. Per acabar-ho d’adobar, hi ha uns 2.270 comptes de pagament a la xarxa social que no tenen ni un sol seguidor.
Notícies relacionadesBrown no té accés directe a les dades internes de Twitter, però assegura ser capaç d’aconseguir entre el 85% i el 90% dels usuaris de pagament reals. «Aquesta metodologia ha demostrat ser molt precisa quan s’han filtrat les xifres d’abonats a Twitter Blue de Twitter anteriorment», s’assegura a ‘Mashable’.
Segons les dades de Brown, només 6.482 dels 420.000 comptes que ja estaven verificats abans de Musk –decisió que s’establia seguint criteris de rellevància pública– han pagat per subscriure’s a Twitter Blue.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»