Turbulències en la xarxa social
Els usuaris de pagament de Twitter serien menys d’un 0,2%
Noves dades de l’investigador Travis Brown apunten que la meitat dels usuaris subscrits a Twitter Blue tenen menys de 1.000 seguidors i un 18% en té menys de 100
Després de prendre el control de Twitter, Elon Musk va anunciar un canvi transcendental: la xarxa social passaria a potenciar la seva versió de pagament, Twitter Blue, per mirar així de captar noves vies d’ingressos. El pla del magnat no sembla anar en la millor de les direccions.
Si el teu compte de Twitter té el pin blau de verificació, dissabte vinent, 1 d’abril, desapareixerà. L’única manera de mantenir-lo serà que paguis 11 euros al mes. Sota la batuta del controvertit empresari, la marca ha passat de ser un mecanisme per distingir els comptes falsos dels originals a ser un símbol d’estatus social que es pot comprar. A partir del 15 d’abril, la plataforma passarà a promocionar únicament els missatges dels usuaris subscrits.
Musk va justificar aquesta polèmica mesura assegurant que és «l’única manera realista d’abordar el control dels eixams de bots d’Intel·ligència Artificial que interfereixen a la xarxa a través de contingut generat automàticament». No obstant, penalitzar els usuaris comuns i prioritzar els que hagin passat per caixa no sembla resoldre aquest problema.
Pagar sense seguidors
Noves dades publicades per l’investigador Travis Brown i recollides pel mitjà digital nord-americà ‘Mashable’ apunten que Twitter tindria uns 475.000 subscriptors de pagament, cosa que suposaria menys d’un 0,2% dels 254 milions d’usuaris actius diaris de la plataforma.
D’aquests, poc menys de la meitat (uns 220.132) tenen menys de 1.000 seguidors. Un 17,6% d’aquests usuaris (uns 78.059) tenen menys de 100 seguidors. Per acabar-ho d’adobar, hi ha uns 2.270 comptes de pagament a la xarxa social que no tenen ni un sol seguidor.
Notícies relacionadesBrown no té accés directe a les dades internes de Twitter, però assegura ser capaç d’aconseguir entre el 85% i el 90% dels usuaris de pagament reals. «Aquesta metodologia ha demostrat ser molt precisa quan s’han filtrat les xifres d’abonats a Twitter Blue de Twitter anteriorment», s’assegura a ‘Mashable’.
Segons les dades de Brown, només 6.482 dels 420.000 comptes que ja estaven verificats abans de Musk –decisió que s’establia seguint criteris de rellevància pública– han pagat per subscriure’s a Twitter Blue.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Una llarga trajectòria aeronàutica PERFIL | Rafael Jiménez Hoyos, el conseller delegat de Level que pilota els seus propis avions
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Balanç monàrquic El Rei tanca el 2025 amb el passat del seu pare i Urdangarin en primer pla
