Setge a les tecnològiques
Els Estats Units denuncien Google per monopoli
El Govern i vuit estats demanden el gegant d’internet per abusar del seu «poder monopolístic» en el mercat de la publicitat digital

Dur cop a Google. El Govern dels Estats Units i vuit estats més han denunciat el gegant tecnològic per un presumpte monopoli en el mercat de la publicitat digital. En la seva demanda, presentada aquest dimarts davant els tribunals, acusen la multinacional d’abusar del seu «poder monopolístic» per beneficiar el seu negoci i perjudicar el de la seva competència.
«El comportament anticompetitiu de Google ha elevat les barreres d’entrada a nivells artificialment alts, ha obligat competidors clau a abandonar el mercat d’eines de tecnologia publicitària, ha dissuadit competidors potencials d’entrar en el mercat i ha deixat els pocs competidors de Google marginats i en desavantatge injust», diu el text, encapçalat pel Departament de Justícia.
En la seva demanda, les autoritats nord-americanes demanen al tribunal que obligui Google a desprendre’s dels seus negocis publicitaris. L’any passat, la companyia va mirar d’esquivar aquesta denúncia separant el seu negoci de subhastes d’anuncis –que col·loca publicitat a les pàgines web dels clients– de la seva divisió de publicitat digital. Tanmateix, la va col·locar sota el paraigua d’Alphabet, la seva propietària. Aquest canvi no ha convençut el Departament de Justícia, que torna a la càrrega contra Google i l’acusa d’actuar a fi de «neutralitzar o eliminar» els seus competidors.
Líder del mercat publicitari
Google domina el mercat de la publicitat digital. La companyia californiana va ingressar el 2022 uns 168.440 milions de dòlars per anuncis digitals, segons estimacions de la firma d’anàlisi de mercats Insider Intelligence. Cap empresa al món obté tants beneficis en aquest camp i tan sols Meta, propietària de Facebook i Instagram, s’acosta a aquestes xifres.
A més, la publicitat digital és clau per al negoci de Google, i suposa més d’un 80% dels seus ingressos. Així, la petició de les autoritats de desprendre’s d’aquesta part del seu negoci podria perjudicar seriosament la multinacional.
Els EUA estrenyen així el setge sobre els gegants del sector tecnològic per la seva concentració de poder. Ja el 2020, el Departament de Justícia va demandar Google, acusant-la d’actuar també com un monopoli il·legal del mercat de les recerques web, un negoci que també domina amb mà de ferro gràcies al seu popular cercador. La companyia està mirant de frenar aquestes acusacions per la via judicial.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Idescat L’economia catalana va créixer més de l’esperat el primer trimestre per una empenta més gran de la indústria
- TELECOMUNICACIONS Telefónica revoluciona la seva atenció al client amb solucions en una sola trucada i parlant sempre amb el mateix agent
- DEL 24 DE JULIOL AL 4 D’AGOST El Barça de Flick realitzarà una gira per Àsia aquest estiu
- La crisi dels socialistes Montero allunya l’avançament electoral i la qüestió de confiança i desafia Feijóo a presentar una moció de censura
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre