INTERNET DE LES COSES
Polèmica per una joguina sexual que envia informació al fabricant cada vegada que s'utilitza
Experts en seguretat revelen que el We-Vibe 4 Plus, que es connecta al telèfon a través d'una 'app', envia dades al ser usat

vib
Els problemes de seguretat i privacitat no només afecten els telèfons mòbils, sinó també qualsevol objecte connectat a internet. També és el cas de les joguines sexuals: un grup d'experts en seguretat informàtica han revelat ara que els vibradors de l'empresa We-Vibe envien informació al fabricant cada vegada que són usats.
L'anunci s'ha produït en la reunió de seguretat informàtica Def Con de Las Vegas. En una de les xerrades, dos experts van analitzar la seguretat de l'internet de les coses (connexió a internet de gairebé qualsevol objecte), i van posar com a exemple un dels seus descobriments: la joguina sexual We-Vibe 4 Plus.
El We-Vibe 4 Plus és un joguina eròtica que es controla des del mòbil a través d'una app -connexió via bluetooth-, i que té diversos modes de vibració. L'anàlisi dels experts ha revelat que aquest dispositiu envia dades sobre la temperatura del dispositiu cada minut o cada vegada que l'usuari canvia el mode de vibració. És a dir: cada vegada que s'utilitza.
Notícies relacionadesDesprés de donar a conèixer la informació, la companyia responsable del producte, Standard Innovation Corporation, ha confirmat la informació en un comunicat: "We-Vibe recull les dades d'ús dels seus productes en termes d'intensitat i mode de vibració amb propòsits d'informació de mercat, de manera que podem entendre millor quina configuració i quins nivells d'intensitat són els més disfrutats".
Això sí, la companyia ha comunicat que revisarà la seva política de privacitat per aclarir la qüestió, ja que en els actuals termes no queda clar que recullin aquesta informació.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern