IMATGES EFÍMERES

Snapchat, la xarxa social de moda entre els famosos

Cada vegada són més les 'celebrities' i les empreses que utilitzen aquesta plataforma per arribar als seus seguidors

L’aplicació Snapchat guanya adeptes entre els famosos.

L’aplicació Snapchat guanya adeptes entre els famosos. / FLICKR

2
Es llegeix en minuts
LAIA PIÑOL MEJIAS / BARCELONA

Sembla que Snapchat, una de les xarxes socials més populars entre els adolescents, està vivint el seu moment daurat. Els seus usuaris han augmentat de sobte d'edat en qüestió de pocs mesos. El simpàtic fantasma que porta per logo està captivant bloguers, famosos i grans marques. I amb ells, la seva legió de seguidors més fidels.

Sense anar més lluny, aquest dimecres, Risto Mejide anunciava públicament en el seu Instagram personal que s'unia a la xarxa social de moda. Però no és l'únic que ho ha fet, els bloguers més populars a Instagram, com Chiara Ferragni, acompanyen últimament la majoria de fotografies amb el seu nom d'usuari a Snapchat. 

El principal atractiu d'aquesta xarxa social, creada el 2011 per Evan Spiegel, recau en la seva espontaneïtat i fugacitat. Allunyant-se dels temptadors 'aparadors socials', Snapchat permet per primera vegada als usuaris canviar el 'penjar' per 'ensenyar'. És a dir, les fotografies es tornen efímeres i desapareixen passades 24 hores. Fins i tot, poden durar uns quants segons i veure's una sola vegada si són enviades com a missatge privat a alguns amics.

CONSUM EFÍMER

Els continguts de Snapchat són momentanis i estan pensats per consumir puntualment a través del telèfon mòbil. Potser una de les idees principals que regeixen el funcionament de l'aplicació és el fet que no hagis de perdre temps a editar la imatge. Amb un simple dibuix a mà alçada, un breu text (amb emoticones) i uns quants filtres, el consum es torna més fluid i menys artificiós. A més, no necessites seguidors que et donin 'likes', ni estar al dia dels últims 'hashtags', ni preocupar-te dels comentaris dels altres usuaris. 

EL 'BACKSTAGE' PERSONAL DELS BLOGUERS

L'augment de 'snapchaters' en el món de la moda es va donar notablement durant l'última edició de la New York Fashion Week el mes de febrer passat, quan Snapchat va crear un apartat 'en viu' dedicat a la setmana de la moda novaiorquesa. Allà, qualsevol usuari present podia compartir els seus 'snaps' personals. Un racó dins de l'aplicació reservat també perquè destacats mitjans de comunicació puguin penjar diàriament notícies breus o en forma d'infografia.

Notícies relacionades

Marques com Victoria's Secret, Nars, Stella McCartneyValentinoMichael Kors o Burberry es van unir a aquesta xarxa social amb l'objectiu de mostrar la part més íntima dels seus models i les desfilades. Burberry, per exemple, va mostrar Cara Delevingne al llit de la manera més 'casolana' possible. Com a conseqüència, els bloguers internacionals del moment també s'hi van unir amb l'objectiu de mostrar imatges quotidianes del seu 'backstage personal'. És a dir, pots veure tot allò amagat darrere d'aquella fotografia plena de 'likes' a Instagram, com per exemple, l'equip humà que els acompanya, els preparatius de les festes exclusives a què estan contínuament convidats, etcètera.

LES CARES MÉS CONEGUDES DE SNAPCHAT

Si ets nou a Snapchat et recomanem algunes de les cares internacionals més conegudes que pots trobar a la xarxa social: Miley Cyrus (mileyxxcyrus), Justin Bieber (canadiangoose), Rihanna (badgarlrihanna), Joseph Gordon-Levitt (JGL1981), Zac Efron (Zacefron87), Jared Leto (jaredleto), Selena Gomez (selenagomez) i Arnold Schwarzenegger (arnoldschnitzel).