MAPA INTERACTIU

Un mapa ensenya l'atac cibernètic al 9-N

Aquest diumenge es va registrar una quantitat d'atacs a Catalunya molt poc habitual en qualsevol país que no siguin els EUA

1
Es llegeix en minuts
RICARD CARDONA / BARCELONA

Com es pot observar en el mapa, el territori espanyol va ser atacat al nivell dels EUA, la gran víctima mundial d'atacs cibernètics. El Govern català ha denunciat aquest dimarts "un atac cibernètic de primer ordre mundial" i les dades demostren que així va ser.

Notícies relacionades

Gràcies a l'eina Digital Attack Map, es pot comprovar com Espanya va ser el centre de múltiples atacs cibernètics coincidint amb la celebració del 9-N. A diferència de qualsevol altre dia, on la presència d'atacs d'aquest estil a Espanya són gairebé imperceptibles, aquest diumenge el territori de Catalunya va haver de posar a prova la seguretat dels seus sistemes informàtics.

Tant l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) com Òmnium Cultural havien denunciat atacs a les seves webs i telèfons, i ara es pot comprovar que aquestes denúncies tenien la seva explicació. No obstant, malgrat aquests atacs cibernètics i les decisions del Tribunal Constitucional, el 9-N es va saldar amb més de dos milions de persones a les urnes i les tecnologies no van fallar.