Ha quedat "obsolet"
Microsoft deixarà d'actualitzar Windows XP a partir del 8 d'abril
Gairebé el 25% d'ordinadors a Espanya encara utilitzen aquest sistema operatiu

Bill Gates, en una presentació de Windows XP, a Nova York, el 2001. /
Entre el 20% i el 25% dels ordinadors espanyols funcionen amb Windows XP, segons dades de Microsoft, que deixarà d'actualitzar i oferir suport tècnic per a aquest sistema operatiu a partir del 8 d'abril, a l'haver-se quedat "obsolet".
El director de pimes de Microsoft Ibèrica, David Negrete, ha explicat que aquest percentatge s'aplica tant a usuaris particulars com a pimes, i que Espanya és el país de l'oest d'Europa amb la base instal·lada d'ordinadors més antiga.
Negrete ha assenyalat que, encara que els programes antivirus seguiran oferint protecció per a Windows XP mentre hi hagi un volum significatiu d'usuaris, Microsoft deixarà de desenvolupar pegats si sorgeixen incidències de funcionament o esquerdes de seguretat.
Així mateix, a mitjà termini els fabricants de 'hardware', com ara pantalles o impressores, aniran llançant nous productes que ja no seran compatibles amb Windows XP.
"Oportunitat per renovar-se"
Negrete ha destacat que "davant un ús de la tecnologia cada vegada més intensiu, és molt important tenir les eines al dia", i que la fi del suport a Windows XP és una oportunitat per a les empreses i els ciutadans per renovar-se.
En el cas de les empreses, jo ha definit com un aspecte clau per guanyar eficiència i competitivitat, i ha destacat els serveis que ofereix Microsoft per a la gestió de negocis i comunicacions.
Negrete ha incidit en la possibilitat de consultar i compartir dades des de qualsevol dispositiu fix o mòbil, i en les possibilitats que ofereixen els serveis al núvol, que poden significar un estalvi rellevant.
Amb tot, encara hi ha 3,5 ordinadors de pimes espanyoles que funcionen amb Windows XP, sistema operatiu que va tenir més èxit que els seus successors Windows Vista i Windows 7; ara, Microsoft ofereix Windows 8.
Optimisme a Catalunya
Notícies relacionadesEn el cas de les pimes catalanes, Microsoft ha detectat "un començament d'any positiu en compra de tecnologia", després d'uns quants anys sense creixements, i per això s'ha mostrat optimista.
Més del 90% de les pimes catalanes amb ordinadors usen algun sistema operatiu de Windows, i al voltant del 85% utilitzen Office; també és majoritari l'ús de Windows Mail, encara que amb una quota inferior al 80%.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Reunió entre governs a Palau El nou finançament de Catalunya es convertirà en un acord «bilateral» entre governs dilluns que ve
- Control exhaustiu Barcelona proposa a Airbnb un nou conveni més exigent: «Hi ha anuncis en què l’amfitrió es diu James Bond»
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE