Softcatalà estrena corrector gramatical i diccionari de sinònims
Les dues eines, gratuïtes i realitzades amb codi lliure, es converteixen en les més completes en l'àmbit de la llengua catalana
El portal web Softcatalà ha presentat aquesta setmana un nou corrector gramatical i un diccionari de sinònims, tots dos basats en programació de codi lliure i que seran gratuïts per a tots els usuaris. Després de dos anys de feina, es poden trobar més de 1.700 regles per detectar errors ortogràfics, tipogràfics i fer recomanacions d'estil.
Gràcies a la recent millora, el corrector s'ha convertit en l'eina de revisió de llengua catalana més completa fins ara, encara que els resultats sempre requereixen la supervisió final de l'usuari. El corrector està en desenvolupament continu i anirà millorant amb el temps gràcies a la col·laboració dels internautes. Durant el mes de febrer passat, en què l'aplicació encara estava en fase de prova, es van fer una mitjana de 45.000 correccions diàries.
14.000 termes
Notícies relacionadesL'empresa catalana ha aprofitat la presentació del corrector gramatical per presentar, al mateix temps, el nou diccionari de sinònims OpenThesuarus. L'eina disposa de 14.126 termes, dels quals 8.121 són únics.
En l'elaboració d'aquest producte han col·laborat els alumnes de la Universitat Pompeu Fabra. A més, l'empresa ha distribuït una adreça web per als voluntaris que vulguin participar en el projecte.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança