INFORMÀTICA 'EN EL NÚVOL'

Google llança un programa per sincronitzar dades amb Outlook

L'eina permetrà a les empreses migrar la seva informació a la web

Google

Google / JULIO CARBÓ

1
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ
BARCELONA

Google va presentar ahir una aplicació amb què espera que milers d'empreses comencin a usar els seus productes com a eina principal. Google Apps Sync sincronitza la informació del programa de correu i missatgeria Microsoft Outlook, el més utilitzat en entorns empresarials juntament amb Lotus Notes, amb Gmail i Calendar, les grans apostes de la companyia del buscador en programes d'oficina.

Google Apps Sync és, de fet, una millora sobre l'anterior Sync Calendar, que ja feia el mateix però només sobre el calendari. La companyia, no obstant, no va revelar plans sobre una aplicació similar per al processador de textos Docs i Spreadsheet, el programa de presentacions, fet que li permetria competir més seriosament amb Office i Open Office, els grans paquets d'oficina.

Programa de pagament

Notícies relacionades

Google espera que aquesta eina animi la implantació dels seus programes per a empreses, amb què substitueix el model gratuït però basat en publicitat, per un altre de pagament. La companyia, no obstant, no cobrarà a les organitzacions no governamentals ni a les educatives. Google ja cobra a les empreses que utilitzen el seu buscador Search Appliance dins de la seva intranet.

El model que proposa Google és el denominat d'informàtica al núvol (cloud computing), és a dir, que totes les aplicacions d'una empresa no estiguin instal·lades als ordinadors de cada empleat sinó que funcionin des d'internet i s'hi pugui accedir des de qualsevol lloc. Un model en què també treballa Microsoft.