A València
Un mort i desenes de ferits al Medusa Festival al caure part de les estructures pel vent
Què és un esclafit càlid, el fenomen que està escalfant les nits d’estiu
Una tempesta de sorra s’ha emportat part de l’escenari i de l’entrada de la cita musical de Cullera
Un jove de 28 anys ha mort i 21 persones han resultat ferides a l’ensorrar-se una part de l’escenari principal i l’estructura de l’entrada al recinte que acull des de dimecres el Medusa Festival a la platja de Cullera, a València. El fatal accident s’ha produït pel fortíssim vendaval que s’ha desencadenat sobre les quatre d’aquesta matinada al recinte i que ha derivat en una tempesta de sorra.
Fonts consultades per Levante-EMV, mitjà del grup Prensa Ibérica al qual també pertany aquest diari, han aclarit que nou persones es troben en estat greu i han sigut evacuades en ambulàncies a diferents hospitals de València i al de la Ribera, a Alzira.
Els altres 12 ferits han patit lesions lleus, de manera que han sigut atesos al lloc pels diferents equips sanitaris i no han requerit hospitalització.
Tempesta de sorra amb ratxes de 65 km/h
Segons diverses informacions, les ratxes de vent han arribat als 65 quilòmetres per hora. En aquest sentit, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha indicat que «aquesta nit s’han produït esclafits càlids amb ratxes molt fortes de vent i brusques pujades de temperatura». El fenomen de l’esclafit càlid són episodis breus de temperatures disparades en els quals l’arribada d’una ràfega de vent molt intens impacta amb una extensió de terra seca.
Els espectadors han gravat el moment amb els mòbils i en els vídeos publicats a les xarxes socials es veu com diverses parts de l’estructura de l’escenari surten volant a gran velocitat.
Tan bon punt es va produir l’accident, la Guàrdia Civil i la Policia Local de Cullera van evacuar en pocs minuts el recinte on s’estaven celebrant els concerts mentre els equips sanitaris atenien i evacuaven els ferits més greus en diversos hospitals.
Notícies relacionadesEl Medusa Festival va començar dimecres, però fins divendres a la nit no va actuar el cartell principal de l’esdeveniment. Havia de durar fins diumenge. No obstant, l’organització del festival, que és un dels més importants del País Valencià, ha informat a través del seu perfil a Instagram de la suspensió de les actuacions previstes per les «inclemències del temps» i per «garantir la seguretat» dels assistents.
Només es manté sense desallotjar l’àrea del càmping, que acull centenars de joves desplaçats procedents de diferents punts de la comunitat autònoma i de la resta del país per assistir a aquest esdeveniment musical.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió