De 19 anys i amb 6 antecedents
Detingut el lladre que va arrencar un rellotge a un turista a la Via Laietana de Barcelona
Els Mossos han detingut a Barcelona un jove pel robatori d’un rellotge a un turista a la Via Laietana. Fruit de la investigació, la policia l’ha relacionat, a més, amb tres robatoris de rellotges i una cadena d’or. Té 19 anys i ja té 6 antecedents.
Les cinc detencions anteriors, totes al centre de Barcelona durant aquest any 2022, són per robatoris violents, lesions, furts i atemptats als agents de l’autoritat.
La víctima, com es va veure en un vídeo, es va intentar resistir, però finalment va cedir i el lladre va aconseguir el seu propòsit i va fugir.
Era un nou cas de ‘rellotger’ –lladres violents especialitzats en el robatori de rellotges habitualment de gamma alta–. Es va registrar a les dues de la tarda a la Via Laietana amb la plaça Ramon Berenguer el Gran i la Catedral de Barcelona al darrere.
Ningú hi va intervenir
En el vídeo captat per un ciutadà s’aprecia com l’atacant s’abalançava sobre el turista, i tots dos van caure envaint la calçada dels cotxes. Ningú va ajudar la víctima. El turista va patir únicament rascades i ferides superficials.
Altres robatoris
No era el primer robatori detectat. El primer es va produir el 8 de juny, quan l’arrestat va assaltar un turista que passava pel carrer de Princesa en direcció al seu hotel. Li va robar amb violència el rellotge, valorat en 40.000 euros, i li va provocar lesions al canell.
Notícies relacionadesEl segon va ser el 12 de juny, el de la Via Laietana, quan es va emportar un rellotge valorat en 100 euros. Finalment, dissabte passat va tenir lloc un tercer robatori, a la zona lúdica del Gòtic. Aquesta vegada va actuar amb una segona persona i es va abalançar sobre un turista per arrencar-li una cadena d’or que portava penjada al coll, i va provocar esgarrapades a la víctima.
La policia catalana ha creat una unitat especialitzada en aquest tipus de delictes en auge a la ciutat malgrat els esforços de Mossos i Guàrdia Urbana.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols