El Govern aposta per mesures localitzades per Sant Joan i descarta prohibir els petards
«Si hi ha prohibicions, seran en llocs molt concrets i per motius molt concrets, però no generalitzades», defensa la Generalitat
A1-115686731.jpg /
El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha apostat per impulsar mesures localitzades al territori per evitar més incendis de cara a la revetlla de Sant Joan, però el Govern descarta prohibir la venda de petards, com ha reconegut aquest dilluns el director general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de la Generalitat, Joan Delort.
«Hem de creure que la gent té dos dits de front, significa que és una responsabilitat compartida i social. Això de prohibir, ¿què hem de fer, la llei seca dels petards?», ha defensat Delort en una entrevista de Catalunya Ràdio aquest dilluns.
Delort ha defensat que, en cas d’impulsar-se prohibicions, siguin «en llocs molt concrets i per motius molt concrets, però no generalizades», i ha instat la ciutadania a discernir quan i on es poden llançar petards.
Ha destacat que les mesures promogudes de cara a Sant Joan estaran condicionades per la situació meteorològica de les hores prèvies, i ha augurat que si les pluges afecten tot Catalunya les condicions per afrontar la revetlla seran «molt millors».
Situació «molt millor»
Preguntat pels incendis a Catalunya, ha celebrat que la situació és «molt millor» que durant aquest cap de setmana i ha destacat que els Bombers de la Generalitat han estat molt tensats, però no al límit.
Ha assegurat que estan «molt enfocats i centrats» en l’incendi d’Artesa de Segre (Lleida) per poder considerar-lo estabilitzat durant la tarda d’aquest dilluns.
Delort ha destacat que el potencial dels incendis originats dimecres a la nit a la comarca del Solsonès (Lleida) era «enorme» i que, per això, els bombers es van concentrar en aquests focs, segons ell, sense abandonar la resta.
Mediques localitzades
Per la seva banda, el conseller Elena ha advocat per impulsar mesures localitzades al territori per evitar més incendis de cara a la revetlla de Sant Joan i ha descartat que siguin «de caràcter general en el conjunt del país» perquè segons el seu parer la situació és molt diferent.
«Tenim molt monitoritzat el conjunt del territori», ha assegurat en una entrevista de RAC-1 aquest dilluns, en què ha concretat que les mesures s’anunciaran entre aquest dimarts i aquest dimecres.
Preguntat pels incendis, ha situat la «prioritat d’actuació» en l’incendi d’Artesa de Segre (Lleida) i ha destacat les dificultats que ha suposat per als cossos d’emergències la simultaneïtat d’incendis a Catalunya.
Notícies relacionadesElena ha destacat que les actuacions dels cossos d’emergència estan orientades a «no anar darrere dels focs, sinó esperar-los i gestionar amb intel·ligència allà on és necessari intervenir amb més força», i ho ha considerat un canvi significatiu respecte a la gestió anterior.
Ha xifrat en 60 la mitjana d’incendis diaris de vegetació des de dimecres, i ha remarcat que els llamps «han provocat una situació molt complicada».
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sentència Dos anys de presó per un tuitaire que va animar a "perseguir" la família que volia més castellà a l'escola de Canet
- Anàlisi de la federació de famílies Catalunya necessitaria crear gairebé 170 nous grups de 1r d’ESO per poder abaixar les ràtios a 25
- Pagaments indeguts L’auditoria sobre la DGAIA detecta «deficiències en la gestió» de les prestacions a extutelats
- Política Tarragona s'adhereix al Pacte Nacional per la Llengua: "El català ha de continuar sent útil, plural i present al carrer"
