Bastió Central
Alemanya impedeix l’entrada al país a la falangista espanyola Isabel Peralta
Alertada per les autoritats espanyoles, la Policia Federal alemanya va trobar diverses esvàstiques i una còpia de Mein Kampf a l’equipatge de la jove
La policia federal alemanya va impedir l’accés al seu territori a la membre del grup neonazi Bastió Frontal, Isabel Peralta, qui hauria viatjat al país per participar en diferents esdeveniments d’extrema dreta germànica, segons ha informat Der Spiegel, diari que apunta que les autoritats espanyoles havien advertit prèviament de l’arribada de la jove de 19 anys a través de l’aeroport de Frankfurt.
En el control aeroportuari d’accés al país, a l’equipatge de la jove es va trobar una bandera amb l’esvàstica, una còpia de Mein Kampf, un clauer amb una esvàstica i un llibre de la sèrie de propaganda Bund Deutscher Madel.
Després d’interrogar-la, funcionaris alemanys van iniciar una investigació sobre difusió de propaganda i ús de símbols anticonstitucionals al país i van decidir tornar-la a territori espanyol en un vol que va partir dimecres a la nit.
En la seva defensa, Peralta va al·legar ser col·leccionista d’objectes relacionats amb el nazisme a l’estar documentant-se sobre l’era nazi mentre estudia història, segons el mitjà alemany.
Bastió Frontal és un grup d’extrema dreta sorgit a Madrid i sotmès a vigilància a Espanya davant els missatges clars que llancen en els seus actes en contra de les persones migrants, principalment.
Peralta, qui sol realitzar la salutació hitleriana en les seves aparicions públiques, s’ha convertit en una figura popular entre els grups d’extrema dreta europeus. El febrer del 2021, Peralta va oferir un discurs, durant un acte d’homenatge a la Divisió Blava, en què atiava l’odi contra els jueus, catalogant-los com enemics d’Espanya i d’Europa.
- I Fòrum Municipalisme Som el municipalisme plural que innova, lidera, transforma el país
- I Fòrum Municipalisme Balmón s’obre a ampliar fins als sis anys els mandats dels alcaldes
- I Fòrum Municipalisme La desconfiança entre empreses i Ajuntaments en frena la col·laboració
- I Fòrum Municipalisme Dalmau: "Els reptes estratègics no es poden resoldre sense col·laboració"
- I Fòrum Municipalisme Els municipis creuen que "densificar" i "prestar bon servei" ha de ser compatible
