Bastió Central

Alemanya impedeix l’entrada al país a la falangista espanyola Isabel Peralta

Alertada per les autoritats espanyoles, la Policia Federal alemanya va trobar diverses esvàstiques i una còpia de Mein Kampf a l’equipatge de la jove

Alemanya impedeix l’entrada al país a la falangista espanyola Isabel Peralta
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La policia federal alemanya va impedir l’accés al seu territori a la membre del grup neonazi Bastió Frontal, Isabel Peralta, qui hauria viatjat al país per participar en diferents esdeveniments d’extrema dreta germànica, segons ha informat Der Spiegel, diari que apunta que les autoritats espanyoles havien advertit prèviament de l’arribada de la jove de 19 anys a través de l’aeroport de Frankfurt.

En el control aeroportuari d’accés al país, a l’equipatge de la jove es va trobar una bandera amb l’esvàstica, una còpia de Mein Kampf, un clauer amb una esvàstica i un llibre de la sèrie de propaganda Bund Deutscher Madel.

Després d’interrogar-la, funcionaris alemanys van iniciar una investigació sobre difusió de propaganda i ús de símbols anticonstitucionals al país i van decidir tornar-la a territori espanyol en un vol que va partir dimecres a la nit.

En la seva defensa, Peralta va al·legar ser col·leccionista d’objectes relacionats amb el nazisme a l’estar documentant-se sobre l’era nazi mentre estudia història, segons el mitjà alemany.

Notícies relacionades

Bastió Frontal és un grup d’extrema dreta sorgit a Madrid i sotmès a vigilància a Espanya davant els missatges clars que llancen en els seus actes en contra de les persones migrants, principalment.

Peralta, qui sol realitzar la salutació hitleriana en les seves aparicions públiques, s’ha convertit en una figura popular entre els grups d’extrema dreta europeus. El febrer del 2021, Peralta va oferir un discurs, durant un acte d’homenatge a la Divisió Blava, en què atiava l’odi contra els jueus, catalogant-los com enemics d’Espanya i d’Europa.

Temes:

Extrema dreta