Llistes d'espera a Catalunya
Farts d'esperar-se per a la rehabilitació a la sanitat pública: "He hagut de pagar un fisioterapeuta privat"
Felipe Calixto va patir una fractura al cap de l’húmer i va haver de recórrer al tractament pagat de la seva butxaca davant la demora, tot i la derivació d’«urgència» per part del metge

L’espera és una de les principals queixes dels usuaris del Servei Català de la Salut, que veuen amb impotència com han de passar setmanes i mesos per a una operació, fer-se una prova o visitar-se amb algun especialista. Una espera, sovint massa llarga, que porta molts usuaris a decantar-se pel servei privat i pagar-se la visita de la butxaca.
Felipe Calixto és un dels molts pacients que es troben en aquesta situació. Blanenc de 77 anys, es va fer una fractura al cap de l’húmer a finals d’abril i després de tenir l’os immobilitzat durant un mes, el traumatòleg de l’hospital de Blanes el va derivar a rehabilitació en «caràcter urgent» per tal de no afectar la mobilitat del braç.
El que no s’esperava Calixto és que aquesta espera s’allargaria fins a un mes, ja que no el van citar per a la primera sessió de rehabilitació fins al 18 de juny. «És desesperant, i encara perquè m’he queixat de manera formal i en més d’una ocasió, perquè sé d’altres persones que estaven en una situació similar a la meva que s’han hagut d’esperar fins a mig any i d’altres fins a gairebé un any», lamenta Calixto, qui afirma que no va tenir altre remei que recórrer a un fisioterapeuta privat, fart d’esperar. «El metge ja em va alertar que si no començava aviat hi hauria el perill que tingués problemes de mobilitat».
Casos com el de Calixto se solen tractar a un centre de rehabilitació de Fenals, però l’han acabat derivant a un centre de Lloret per la saturació del servei, tal com ha admès la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, òrgan que gestiona el sistema de salut a la Selva Marítima i l’Alt Maresme, a aquest diari.
La Corporació admet l'alta demanda i limitació d'espai
Notícies relacionadesSegons fonts de la Corporació, l’activitat als serveis de rehabilitació ha augmentat de manera significativa, especialment a la zona de la Selva Marítima, on actualment atenem aproximadament un 20% més de pacients respecte al 2024. A la zona de l’Alt Maresme, els casos urgents s’atenen habitualment en un termini de 7 a 10 dies.
A la Selva Marítima, però, la combinació de l’elevada demanda i les limitacions d’espai al centre de Fenals dificulten els terminis de resposta. Des de la Corporació entenen el «malestar del pacient» i admeten que han incorporat fisioterapeutes als equips d’atenció primària i que iniciaran un nou programa de telerehabilitació en casos de patologia urgent. «Aquestes mesures ens haurien de permetre anar reduint el temps d’espera», admeten.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Departament de Salut Medicina Sanitat pública Blanes Girona Llistes d'espera Centres d'atenció primària (CAP) Hospitals
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- La T.I.A contra el narcotràfic L’as a la màniga d’Ibáñez: arriba l’últim Mortadel·lo, un còmic inèdit i ‘perdut’ des de fa 10 anys
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- ¿Ningú vol dimissions?
- Viatge del president Illa es veurà amb el rei Carles III d’Anglaterra en el marc d’unes jornades contra el canvi climàtic a Londres
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma
- context Corruptes i corromputs
- Regals, viatges i pensions alimentàries