Lluita contra els grups criminals
Els Mossos requisen 1,5 milions en droga durant dues operacions
(Agents de Vigilància Duanera i dels Mossos, durant una de les operacions.)
Les actuacions d’aquesta setmana s’han fet contra tres bandes a Barcelona i Girona. Una de les bandes traficava amb armes de foc i les feia servir per evitar robatoris de marihuana i haixix.
La batuda continua a França perquè la banda de BCN tenia connexions a París i Marsella
«Catalunya és una fira dels encants de la droga d’Europa», diu un agent

Els Mossos han requisat aquesta setmana, en dues macrooperacions contra tres bandes de narcotraficants de Girona i Barcelona, droga per valor d’1,5 milions d’euros al mercat il·lícit. El grup desarticulat a Barcelona es dedicava també al tràfic d’armes amb connexions amb el crim organitzat francès. En l’operatiu es van practicar 25 entrades i registres i hi va haver 25 detinguts, dels quals 15 ja han ingressat a presó provisional. El frau elèctric a les cases i naus industrials es calcula en 600.000 euros.
A més, els més de 400 agents van desmantellar onze plantacions de marihuana i van requisar altres substàncies estupefaents, com haixix o cocaïna, a més de vuit armes de foc, munició i diners en efectiu. Aquestes armes intervingudes posen de manifest la vinculació entre el narcotràfic i la violència, segons van remarcar en roda de premsa ahir l’inspector Lisard Hidalgo, de la DIC (Divisió d’Investigació Criminal) de Barcelona, el subinspector Carles Martínez, de la DIC de Girona, i el cap del Servei de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària a Girona, Antonio Lajusticia, organisme que ha participat en la investigació conjunta amb els Mossos en aquesta província.
Fortes mesures de seguretat
El grup desarticulat a la província de Barcelona tenia connexions amb el crim organitzat de França per proveir-se d’armes per defensar-se davant possibles narcoassalts o bé per vendre-les a Catalunya, i també enviaven a aquest país la droga, ja que allà el seu preu és superior al d’Espanya. Alguns dels onze detinguts a la província de Barcelona pertanyents a aquesta banda criminal feien d’intermediaris amb un proveïdor d’armes de París i, una vegada adquirides, les transportaven fins a Catalunya. Segons els investigadors, el transport de les drogues cap a França era constant i s’executava amb fortes mesures de seguretat.
De les dues operacions, una va tenir lloc a Girona. Allà els Mossos van actuar conjuntament amb agents de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària. Es van fer 17 entrades i registres en habitatges en què es cultivaven grans quantitats de marihuana. Tot i que el gruix de la intervenció va ser en municipis de la província de Girona (Calonge, Lloret de Mar, Maçanet, Llagostera), també hi va haver detencions a Gavà, Marganell, Mataró, Cabrils, Dosrius, Pineda de Mar, Gualba, Rubí, Martorelles i el Vendrell. En total hi va haver 18 detinguts, dels quals 7 van acabar ingressant a la presó. Els agents van localitzar 4.700 plantes, 55 quilos de cabdells de marihuana, mig quilo de cocaïna, sis armes de foc i 19.000 euros d’efectiu.
La investigació va començar el maig de 2024 quan els Mossos van localitzar una plantació de marihuana a dos habitatges de Calonge i van identificar diverses persones que tenien antecedents per tràfic de drogues. Paral·lelament, Vigilància Duanera investigava una organització de narcos relacionada amb el tràfic d’haixix. Com que un dels dos vehicles identificats tenia com a epicentre el domicili de Calonge, van fer un dispositiu conjunt.
D’aquesta manera, els agents van detectar dos grups criminals de narcos que col·laboraven, tot i que la "línia entre tots dos és molt difusa", segons va destacar Lajusticia, atès que tenien negocis conjunts. Una d’aquestes bandes era d’origen albanès. Després d’una detenció a Salt, els agents van descobrir que el sospitós portava a França 102 quilos d’haixix amagats en una furgoneta que pertanyia a l’altre grup, instal·lat a la zona del Baix Llobregat. "Compartien mitjans, logística i un objectiu comú: lucrar-se amb el narcotràfic", va afegir Lajusticia.
Notícies relacionadesUna de les bandes es dedicava a cultivar marihuana en habitatges, pels que pagaven lloguers de fins a 2.700 euros, i el cap era a Albània. A Catalunya tenien una part de la banda jerarquitzada, des dels capitostos intermedis fins als jardiners, que es dediquen a vigilar i les plantacions i tenir-ne cura, i que venien des d’Albània a treballar.
El responsable de l’Àrea d’Investigació Criminal de Girona dels Mossos, el subinspector Carles Martínez, va assenyalar que "Catalunya és una fira dels encants de la droga d’Europa, perquè aquest mercat està globalitzat i és multiètnic", per la qual cosa ha destacat la col·laboració amb les autoritats franceses i amb la resta de cossos i forces de seguretat espanyols. El cap de l’àrea d’investigació criminal de Barcelona, l’inspector Lisard Hidalgo, va remarcar que s’ha desarticulat la banda a Catalunya, d’origen francoàrab, però l’operació continua oberta a França, ja que tenien connexions amb grups organitzats a París i Marsella.
- Xoc titànic a Washington Trump descarta parlar amb Musk i deixa obert un duel d’efectes impredictibles
- Dret de rectificació del FC Barcelona
- A MALLORCA La dona detinguda per una agressió sexual a un jove a la sauna d’un hotel de Magaluf: «Em vaig posar calenta»
- Sánchez aparca el finançament pel bloqueig de la cita de BCN
- Incivisme Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot
- Relació tempestuosa Musk esborra el missatge que vinculava Trump amb els delictes del depredador sexual Jeffrey Epstein
- Abans de la primavera del 2026 Interior i Barcelona impulsen un nou model de coordinació entre Mossos i Policies Locals aplicable a 200 municipis
- Consum La nova etiqueta que porten les conserves d’aquest supermercat i que pot afectar la teva salut
- Sector bancari L’opa al Sabadell amenaça l’idil·li d’Illa amb l’establishment barceloní
- Segona jornada del festival Sabrina Carpenter entreté al Primavera Sound: ‘Espresso’ i 15 gominoles més