Com seria una Barcelona sense turistes, Tema del Diumenge

El 85% de les entrades per accedir al museu del Futbol Club Barcelona les compren visitants internacionals. És només una mostra de l’impacte de l’activitat turística a Barcelona. Davant el creixement de fenòmens com la turismofòbia, l’edició impresa d’EL PERIÓDICO d’aquest diumenge ha contrastat dades i ha consultat a experts per avaluar com seria la capital catalana sense l’impacte turístic. I és que, segons les xifres de què disposa Turisme de Barcelona, l’activitat econòmica que genera aquesta activitat a la ciutat puja fins a 15.000 milions d’euros, és a dir, el 14% del producte interior brut (PIB) local. Tot això sense comptar la despesa que els visitants generen en establiments com restaurants, cafeteries, discoteques i fins i tot supermercats.
Les dades també corroboren la percepció de la ciutadania barcelonina, que valora la destacable aportació econòmica del turisme al desenvolupament de la ciutat, però que també considera de manera majoritària que aquesta indústria ha tocat sostre i que s’haurien d’aplicar límits al seu creixement massiu.
Notícies relacionadesPolònia ultra
El suplement Entendre-hi més radiografia a fons aquesta setmana en el seu tema de portada Polònia, un país que en les eleccions de diumenge passat va optar per posar-se en mans del candidat ultranacionalista Karol Nawrocki, confirmació dels històrics recels d’aquest Estat de l’est d’Europa cap al que representa Brussel·les. La victòria de Nawrocki, de 42 anys i sense experiència política, augura una nova era de turbulències en la relació amb la Unió Europea que el primer ministre, Donald Tusk, s’havia esforçat per suavitzar des que va arribar al poder, el 2023. Ara tot són incògnites, començant per la supervivència política de Tusk.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Montse Tomé, sota sospita
- Aquest estiu Les pluges treuen els escarabats i les rates de les clavegueres: «No sabem si n’hi ha més, però sí que surten per l’‘efecte desallotjament’ de l’aigua»
- Successos Dues germanes detingudes a Barcelona per estafar 524.000 euros a l’àvia que cuidaven i gastar-s’ho en operacions estètiques
- CONVALESCÈNCIA INCERTA Ter Stegen surt de l’operació a l’esquena sense pronòstic de baixa
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país