Comprar productes sense gluten suposa 1.000 euros extra a l’any
La Federació d’Associacions de Celíacs d’Espanya (FACE) ha publicat el seu informe anual sobre els preus dels productes específics sense gluten. Un any més, la cistella de la compra per a les famílies continua sent cara, tot i que els preus es moderen lleugerament respecte al 2024. I és que la diferència de la despesa entre la compra de productes amb i sense gluten s’estima en 997,85 euros addicionals a l’any per als que han de seguir una dieta específica.
Per realitzar el treball, la federació va prendre com a referència productes específics sense gluten (pa, pasta, farines panificables, pa ratllat, etc.), perquè són els responsables de la diferència econòmica entre els dos tipus de dieta. En l’estudi es va recollir informació sobre el preu de venda de 21 productes el gener de 2025.
Pa i magdalenes
Notícies relacionadesEl preu de tots els aliments és "significativament superior" en els productes sense gluten, es conclou, com sol ser habitual cada any. La diferència sobretot es nota, apunta FACE, en la barra de pa, les magdalenes i el pa ratllat. Així, una família amb un membre celíac pot veure incrementada la despesa en la cistella de la compra en 20,79 euros a la setmana, 83,15 euros al mes i 997,85 euros a l’any, en relació amb una família de la població general. Malgrat que s’ha observat una disminució del 2,93% en el preu mitjà dels productes sense gluten en comparació amb l’any anterior, l’anàlisi revela "una tendència generalitzada que els productes sense gluten siguin significativament més cars que els productes amb gluten".
La disminució en la despesa anual de productes sense gluten, tot i que és modesta (49,99 euros), suggereix "una lleugera moderació" en els preus de 2025. No obstant, el sobrecost anual de quasi 1.000 euros per a les persones amb celiaquia continua sent una càrrega econòmica considerable.
- "Els comunicadors en ciència no hem d’espantar, però pinta malament"
- Mari Carme Òrrit Pires: Una bagenca a l’ull de l’huracà del drama dels desapareguts
- Ràbia i desconcert per la pallissa a un menor a Sant Joan de Vilatorrada: "Tant de bo no fos real, sinó intel·ligència artificial"
- Aparca sobre la vorera i acaba detingut per portar droga al cotxe
- Reforç de la línia La freqüència de la L1 del metro de Barcelona continua sent més baixa que la del 2022 malgrat el gran augment d’usuaris
