Tribunals
El TSJC permet a un pare personar-se per impedir l’eutanàsia del seu fill

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) permet a un pare personar-se en un procediment judicial per paralitzar l’eutanàsia del seu fill de 54 anys que va patir quatre ictus i dos infarts des del 2020 i que li van provocar una important afectació en la mobilitat i en la parla. El tribunal, que ha estimat els recursos de la Fiscalia i el pare, revoca la decisió judicial de permetre la mort assistida de Francesc A.B. i insta a continuar amb la tramitació al jutjat contenciós administratiu.
A diferència del que considerava aquest jutjat, el TSJC creu que el pare està legitimat per personar-se en la causa i mirar de parar l’eutanàsia, tot i que la decisió final la tindrà el jutjat. La decisió del TSJC remarcaque «els pares poden tenir un interès legítim, tot i que no siguin titulars d’aquest dret a la vida aliena. Es tracta d’un interès propi que, fins i tot, pot entrar en col·lisió amb les preferències, en aquest cas del fill» i afegeixen que «fins i tot en situacions de desacord o conflictes familiars prolongats, podria romandre l’essència de la preocupació paternofilial» que justifica aquesta personació per «l’afecte, el desig que el seu fill es trobi en les millors condicions possibles i que el seu benestar estigui garantit».
«No es pot en cap cas descartar de forma genèrica i indiscriminada la legitimació judicial dels pares com a exercents d’un interès legítim –propi i no abstracte– en què els seus fills continuïn amb vida», tot i que la relació entre ells no sigui bona, destaca el TSJC en la seva resolució que ha avançat la SER.
Notícies relacionadesDesprés de concedir-li l’eutanàsia el juliol passat el seu pare la va recórrer al jutjat. Després de dos mesos paralitzada, el 7 de novembre el jutjat va concedir la mort assistida al considerar que la relació entre pare i fill no eraprou motiu per impugnar-la. La jutge creia que en cas que es permetés ajudar a morir dignament seria una «prestació il·lusòria i sense eficàcia».
Ara, el TSJC estima els recursos del pare i de la Fiscalia i decideix revocar aquesta decisió. L’home podrà reclamar al jutjat la paralització de l’eutanàsia del seu fill. El Ministeri Públic va instar a estudiar a fons si el pacient complia els requisits per a la mort assistida.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Evacuades més de 100 persones d’un refugi dels Picos de Europa
- 130.000 euros per 23 metres quadrats: així són els preus desorbitats dels 'minipisos'
- Barça Les seccions del Barça, damnificades pel fair play: «La intenció és continuar sent competitius»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Obituari Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC i ideòleg de la identitat del museu
- Spam tecnològic El pla contra les estafes telefòniques permet bloquejar 48 milions de trucades i dos milions d’SMS fraudulents