Adif instal·larà passarel·les aèries als passos a nivell de Montcada
Els veïns podrien creuar les vies sense haver de trepitjar la infraestructura, tot i que cal veure si és apta per a persones amb mobilitat reduïda.
Un nou atropellament mortal, el número 183 en les últimes quatre dècades, es va produir ahir a la tarda molt prop d’un dels dos passos a nivell ferroviaris de Montcada i Reixac, al Vallès Occidental. Fonts pròximes a la investigació van explicar que la víctima no va fer cas de la barrera i es va quedar parada enmig de la via esperant l’arribada del tren, actitud que sembla indicar que es tractaria d’un suïcidi. Al marge de la tragèdia personal, l’atropellament va tenir una greu afectació en diverses línies de Rodalies entre les 13.00 i les 16.00 hores.
Segons va poder saber aquest diari, Adif té previst instal·lar en els dos punts de pas a Montcada una passarel·la aèria que permeti evitar creuar a l’altre costat sense haver de trepitjar la infraestructura. Perquè, al marge de les persones que desgraciadament volen posar fi a la seva vida, també s’han produït atropellaments accidentals. El gestor ferroviari assegura que s’està estudiant aquesta possibilitat, tot i que altres fonts coneixedores del projecte donen per fet que es farà.
El municipi té en marxa un dels projectes ferroviaris més grans de l’Estat: ni més ni menys que la cobertura de les vies, un projecte que trigarà no pas menys de set anys a cristal·litzar i que obligarà a perforar un túnel de quatre quilòmetres per poder esquivar la trama urbana. Montcada i Reixac té actualment dos passos a nivell en ple nucli urbà, en els encreuaments de la via amb els carrers de Pasqual i, 220 metres més endavant, al carrer de Bogatell, molt a prop de la parada de Rodalies.
En tots dos punts, els veïns es troben un semàfor i una barrera automàtica que s’activen quan està per arribar un tren per qualsevol dels dos sentits. La idea és afegir un pas superior provisional que tindria un doble objectiu. D’una banda, garantir el pas de manera ininterrompuda, tot i que cal veure si serà una passarel·la adaptada a persones amb mobilitat reduïda. De l’altra, garantir treballs en superfície quan les obres de soterrament de les vies així ho requereixin.
Tot i que fonts coneixedores del projecte donen per fet que la passarel·la superior s’instal·larà, un portaveu d’Adif rebaixa el suflé i assegura que tan sols és una possibilitat "que s’està estudiant". Sobre les raons per col·locar l’esmentat pas aeri, la mateixa resposta: "S’està estudiant". En qualsevol cas, si acaba sent una realitat, serà un nou element de seguretat per evitar que els ciutadans de Montcada hagin de creuar les vies del tren.
Notícies relacionadesDècades de lluita
L’Ajuntament de Montcada i Reixac ha convocat per avui a les 12 del migdia un minut de silenci al costat del monòlit que recorda les persones que han sigut atropellades per un tren en el municipi, un total de 183, segons els comptes del mateix consistori. El soterrament de les vies, després de dècades de reivindicació, va ser aprovat pel Consell de Ministres el febrer del 2022, tot i que el projecte inicial es va certificar l’abril del 2020. El cost aproximat de l’obra és de 600 milions d’euros.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Grans ciutats Un xinès que viu a Barcelona explica les diferències que veu amb Madrid: "Es respira un ambient trist..."
- Turisme El poble més bonic del món és a Catalunya, segons l'Organització Mundial del Turisme
- Escacs El prodigiós adolescent indi
- Mobilitat interurbana El pla més complicat de Rodalies
- Política i moda Deixeu de grapejar-nos
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Illa contraposa un "finançament solidari" a la "deslleialtat fiscal"
- Els barons del PP qualifiquen de "pedaç" la condonació
- No és país per a pactes
- En clau europea Pacte amb clarobscurs