Puente rebat les especulacions sobre el fre del nombre de morts
El ministre explica que moltes víctimes es poden trobar en zones submergides encara no explorades / La xifra de morts s’eleva a 214
Ahir, el ministre de Transport, Óscar Puente, va voler posar fre en les xarxes socials a l’"elevat nombre d’especulacions / desinformació" que, segons va assenyalar, està observant en les últimes hores i va mirar d’explicar perquè el nombre de morts a conseqüència de les inundacions "s’ha incrementat poc en les últimes 48 hores", que s’ha situat de manera oficial "a aquesta hora" (11.10 del matí) en 214, dels quals 210 són a causa de la dana en terres valencianes.
D’aquesta manera, el ministre Puente va explicar que aquest estancament de la xifra de víctimes mortals respon que en "superfície, a les zones més accessibles, que és on s’està portant a terme el gruix de les tasques, no n’apareixen més". "¿Significa això que no hi ha més persones mortes? No", es responia a si mateix, afegint que queden "baixos o garatges, soterranis i pàrquings negats que cal buidar i és previsible que en aquests espais hi pugui haver persones mortes".
"Rumors que no són certs"
"¿Quantes?", es va tornar a preguntar Puente responent-se a si mateix: "Es desconeix". "Per tant –va afegir– tota especulació al respecte és això, pura especulació". "S’ha parlat de pàrquings de centres comercials, etcètera, donant possibles xifres de morts i basant-se en rumors o especulacions que no són certs", va dir Puente. I va afegir que en el dia d’avui no "se sap què es pot trobar en aquests espais" que continuen completament coberts per l’aigua. "Per tant, els que asseguren que ja saben el resultat simplement especulen", va remarcar el ministre.
És precisament en aquestes zones, com els aparcaments dels centres comercials de l’MN4 o del Bonaire, que destaquen per les grans dimensions dels seus garatges subterranis, on ara se centren els treballs de bombament d’aigua per poder accedir-hi amb més seguretat. També en supermercats o garatges particulars que encara mantenen importants nivells d’aigua. Davant d’això, Puente va assenyalar en el mateix missatge que no té "cap sentit ocultar xifres de morts a l’opinió pública" i insisteix que es comunica a través dels mitjans de comunicació tot "el que se sap". "La mort de persones és una cosa prou seriosa com per no especular i proporcionar estrictament allò del que es té constància fefaent", va afegir tot seguit.
Notícies relacionadesInfraestructures
Amb tot, malgrat admetre que no són les seves "competències", desitja que aquesta informació "sigui d’utilitat per saber la situació en què estem en aquest moment". "Em continuaré centrant en la qüestió d’infraestructures i mobilitat, que és el que em competeix", va afegir Puente, un dels ministres més actius a les xarxes socials des del primer moment de la tragèdia que ha anat mostrant les afeccions i les actuacions sobre les infraestructures.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- La responsabilitat política Moment ‘Crim i càstig’, anàlisi
- Crisi a la Generalitat Valenciana Mazón dimiteix sense convocar eleccions i apel·la a Vox per nomenar un nou president
- La tarda que Lamine va fer un petó a l’escut
- El Barça s’aferra al seu atac
- Una periodista ‘d’alt impacte’ atrapada a El Ventorro
- Vilaplana testifica per aclarir les incògnites de la tarda del 29-O
