PRESONS
Mas d’Enric va desestimar una agressió prèvia de l’assassí de la cuinera

Els tècnics de la presó de Mas d’Enric, a Tarragona, van considerar que el cop de puny que el 31 d’octubre de 2023 el reclús I. S. O. va clavar a un altre intern –cinc mesos abans d’assassinar a ganivetades la cuinera del centre, Nuria L.–, no havia sigut un "incident crític", sinó una resposta a l’improperi que li havien llançat. Per aquesta raó, va tornar poc després a treballar a la cuina, sense haver complert la sanció, i no va passar el test de RisCanvi, que avalua el risc de violència. El pres, que després del crim es va suïcidar, estava pendent de passar aquesta prova (l’última havia sigut el juliol del 2023) quan va cometre el crim. Feia vuit mesos que no era sotmès a aquest examen, segons va avançar Ara. Fonts de la Conselleria de Justícia consultades per EL PERIÓDICO apunten que l’examen estava pendent de programar-se, ja que aquesta prova pot realitzar-se al llarg del semestre.
El RisCanvi és una de les eines de suport amb algoritme que utilitzen els tècnics de les presons per determinar el grau de perillositat dels interns. No és una prova automàtica, sinó que es realitza cada sis mesos, al llarg del semestre. Les juntes de tractament de les presons, amb el personal especialitzat en diferents disciplines, però, són les que prenen les decisions partint de diferents factors i només un d’ells és l’esmentat test, precisen des del Departament de Justícia, que encara està recopilant informació sobre l’assassinat de Nuria L., un crim que va provocar fortes protestes dels funcionaris de presons, que van portar a assetjar les presons, per reivindicar millores en la seguretat als centres penitenciaris.
I. S. O. va ingressar a la presó després que l’abril del 2016 matés, també amb un ganivet, una prostituta amb qui havia tingut contactes i es va presentar voluntàriament a la comissaria dels Mossos d’Esquadra més propera.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Doncs no va ser en directe