Educació a Catalunya
¿Mòbils a l’escola? Aquest és el qüestionari que Educació ha enviat per abordar la regulació
Educació convoca un consell escolar extraordinari per abordar la regulació del mòbil
Centenars de famílies de Barcelona s’organitzen per retardar l’entrega del mòbil als seus fills: «Tenir-lo als 12 anys no hauria de ser normal»
El moviment Adolescència sense Mòbil iniciat a Barcelona s’estén per Espanya
Aquest curs escolar a Catalunya va començar amb un degoteig de centres educatius que, en virtut de la seva autonomia, van decidir posar límit a l’ús de mòbils als instituts. A aquest l’ha seguit un moviment impulsat per famílies de Barcelona i avançat per EL PERIÓDICO sobre la necessitat de retardar l’entrega del primer mòbil als menors que s’hagi anat estenent a tot Espanya i que també reclami una regulació per part de l’Administració.
Davant aquesta situació, i després de mantenir una posició inicial d’equidistància al·ludint a l’autonomia de centres, el Departament d’Educació que dirigeix Anna Simó va avançar que impulsaria un debat en tots els instituts de Catalunya per abordar la qüestió. La setmana que ve ja hi ha convocat un Consell Escolar extraordinari i el Departament ha enviat a tots els centres educatius un qüestionari inicial de vuit preguntes a què ha tingut accés aquest diari.
Aquestes són les preguntes que planteja i que serviran de base per avançar i prendre mesures. Els centres han de respondre amb un «totalment d’acord», «bastant d’acord», «bastant en desacord» o «totalment en desacord». I poden aportar arguments o comentaris.
«Pel que fa a la regulació de mòbils als centres educatius es proposa:
Activitats lectives
Espais: Biblioteca, passadissos...
Esbarjo
Temps escolar: acollida, menjador, colònies
Extraescolars
Franges d’edat
Nivells educatius
Guarda i custòdia de mòbils
ls d’ensenyament
6. Que els centres educatius defineixin de manera explícita en el seu projecte educatiu l’ús dels mòbils en les activitats d’educació i aprenentatge.
Notícies relacionades7. Que el Departament d’Educació doni suport explícit als centres en aquesta regulació a través d’acompanyament i supervisió.
8. Considereu que hi ha altres aspectes que haurien de ser inclosos en la regulació?».
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Dos anys després de la investidura Així serà la consulta a la militància de Junts per trencar amb el PSOE: pregunta i dates
- Medi ambient Catalunya encarrega radiografiar 300 arbres monumentals per conèixer el seu estat de salut
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: La dana, un any després
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Empreses Catalunya té sobre la taula 400 projectes d’inversió estrangera, dels quals 70 estan molt avançats
- Un any de la dana Mazón s’aferra a la reconstrucció en un discurs sense menció al seu futur polític
