¿Mòbils a l’escola? Aquest és el qüestionari que Educació ha enviat per abordar la regulació

David Castro

1
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Aquest curs escolar a Catalunya va començar amb un degoteig de centres educatius que, en virtut de la seva autonomia, van decidir posar límit a l’ús de mòbils als instituts. A aquest l’ha seguit un moviment impulsat per famílies de Barcelona i avançat per EL PERIÓDICO sobre la necessitat de retardar l’entrega del primer mòbil als menors que s’hagi anat estenent a tot Espanya i que també reclami una regulació per part de l’Administració.

Davant aquesta situació, i després de mantenir una posició inicial d’equidistància al·ludint a l’autonomia de centres, el Departament d’Educació que dirigeix Anna Simó va avançar que impulsaria un debat en tots els instituts de Catalunya per abordar la qüestió. La setmana que ve ja hi ha convocat un Consell Escolar extraordinari i el Departament ha enviat a tots els centres educatius un qüestionari inicial de vuit preguntes a què ha tingut accés aquest diari.

Aquestes són les preguntes que planteja i que serviran de base per avançar i prendre mesures. Els centres han de respondre amb un «totalment d’acord», «bastant d’acord», «bastant en desacord» o «totalment en desacord». I poden aportar arguments o comentaris.

«Pel que fa a la regulació de mòbils als centres educatius es proposa:

            Activitats lectives

            Espais: Biblioteca, passadissos...

            Esbarjo

            Temps escolar: acollida, menjador, colònies

            Extraescolars

            Franges d’edat

            Nivells educatius

            Guarda i custòdia de mòbils

            ls d’ensenyament

            6. Que els centres educatius defineixin de manera explícita en el seu projecte educatiu l’ús dels mòbils en les activitats d’educació i aprenentatge.

            Notícies relacionades

            7. Que el Departament d’Educació doni suport explícit als centres en aquesta regulació a través d’acompanyament i supervisió.

            8. Considereu que hi ha altres aspectes que haurien de ser inclosos en la regulació?».