Transport ferroviari
L’R-3 de Rodalies inicia el 12 d’octubre tres mesos de tall del servei entre les estacions de Mollet i Figaró
Les obres de desdoblament entre Parets i La Garriga generaran una altra interrupció el pròxim estiu, que encara serà més llarga
Els viatgers afectats, uns 12.000 al dia, disposaran de servei de bus alternatiu entre les estacions implicades i també per connectar Centelles i Barcelona en hores punta
La duplicació de vies en la línia R-3 de Rodalies entre Parets i la Garriga obligarà a tallar el servei durant tres mesos entre les estacions de Mollet Santa Rosa i Figaró. Passarà entre el 12 d’octubre i la segona quinzena de gener del 2024. Durant aquest temps, els viatgers –es calcula que afecta uns 12.000 usuaris al dia– tindran un servei de bus alternatiu que en direcció sud partirà des de Centelles per qüestions logístiques. Aquesta afectació en el transport ferroviari és l’avançada d’un tall que serà encara més llarg i que començarà l’estiu del 2024.
El tall tindrà dues fases. A partir d’octubre no hi haurà servei entre Mollet Santa Rosa i Figaró, però a partir de novembre, els trens que vinguin de l’Hospitalet de Llobregat podran arribar fins a Parets del Vallès. Durant l’afectació, Renfe posa un bus alternatiu entre les estacions tallades, però també, des de Centelles i durant les hores punta del matí i la tarda (6 a 9 hores i de 16 a 21 hores) hi haurà autobusos que baixaran i pujaran a Barcelona, concretament, fins a la Sagrera.
L’obra permetrà desdoblar 18 quilòmetres de vies entre Parets del Vallès i la Garriga, una obra que hauria d'estar acabada a finals del 2025 després d’una inversió de 155 milions d’euros.