Urbanisme i temporals
Un 40% dels municipis catalans, en risc d’inundació

Dels 947 municipis catalans, 385 estan en risc alt o molt alt d’inundació, cosa que suposa un 40% dels pobles i ciutats. Són dades de Protecció Civil que demostren el perill real de moltes zones a Catalunya davant les pluges torrencials, l’augment de l’onatge i les crescudes de rius i rierols. Tot i que un lloc hagi estat més de cinquanta anys sense una inundació, això no significa que el risc no pugui ser relativament elevat.
En molts casos, els barris d’aquests municipis més exposats al perill d’inundació són urbanitzacions o territoris perifèrics que formen part del poble, però que no estan urbanitzats. De tots els terrenys urbanitzats, els que estan amenaçats per aquest risc són un 15%, segons els càlculs de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA).
La prevenció i el sistema d’alertes actualitzat són clau perquè els pobles estiguin preparats davant les ‘flashflood’, les inundacions sobtades.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Aemet Protecció Civil Medi ambient Pluges Inundacions Canvi climàtic Temporals DANA - Gota freda Crisi Climàtica Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"