A la plaça Molina

Obre a Barcelona la primera caseta de petards de baixa sonoritat per promoure la pirotècnia inclusiva

Obre a Barcelona la primera caseta de petards de baixa sonoritat per promoure la pirotècnia inclusiva

ACN

3
Es llegeix en minuts
ACN

La ciutat de Barcelona disposa des d’aquest dilluns d’una caseta de petards de Sant Joan on només es vendran productes de mitjana i baixa sonoritat. Es tracta d’un establiment ‘low loise’ que l’empresa La Traca ha ubicat a la plaça Molina. Comercialitza elements pirotècnics especialment dissenyats per a col·lectius amb sensibilitat auditiva com nens, persones grans o fins i tot animals. Segons ha explicat a l’’ACN’ el CEO de la companyia, Jordi Brau, l’objectiu de la mesura és promoure una pirotècnia més «inclusiva» i «sostenible», respondre a les demandes de la societat actual i a un model de revetlla cada vegada més familiar i on els productes per a nens i nenes han guanyat protagonisme.

Brau ha explicat que l’origen de la línia de petards de baixa sonoritat de La Traca resideix en la iniciativa que l’empresa va emprendre fa cinc anys quan va decidir categoritzar els seus productes entre baixa, mitjana i alta sonoritat. «Considerem baixa sonoritat tot el que estava per sota de 97 decibels, que és el volum normal d’una conversa», ha comentat el CEO de la companyia, que ha explicat que des d’aleshores s’han anat desenvolupant elements pirotècnics d’acord amb aquestes classificacions.

Així mateix, també ha assenyalat que el perfil de la revetlla també ha canviat en els últims anys i ha dit que ha evolucionat cap a una festa més familiar i infantil. «Fa temps hi havia brètols que feien malbé les papereres amb els petards i avui dia això passa molt menys, és una festa familiar on els elements de color i dirigits al públic infantil han guanyat molt pes», ha assegurat. «De vegades la societat ens marca el camí», va considerar Brau, que assenyala que des del sector cal saber escoltar les demandes.

Sensibilitat auditiva

En aquest sentit, va assegurar que adaptar els seus productes a les necessitats de les persones amb sensibilitat auditiva i als animals és un dels objectius de la companyia. «No es tracta dels petards de Sant Joan, sinó de la pirotècnia en general», ha assegurat Brau, que ha dit que sovint el soroll que fan aquests elements molesta els animals, les persones grans o els nens. «El que fem és revisar-los i canviar aquest efecte sorpresa que pot generar incomoditat».

En el cas de l’establiment de la plaça Molina, els compradors només trobaran petards de mitjana i baixa sonoritat. Brau ha indicat que l’any passat l’empresa ja va portar a terme una prova pilot a Terrassa instal·lant una caseta amb característiques similars i ha apuntat que aquest any han decidit estendre la iniciativa a Barcelona. A més, la companyia ha elaborat també uns tríptics amb informació dirigida als propietaris de mascotes per ajudar-los a disfrutar el millor possible aquests dies d’alta presència de pirotècnia a l’espai públic.

Productes sostenibles

Notícies relacionades

A part de la caseta ‘low noise’ de la plaça Molina, ha explicat que el 55% dels productes del catàleg de La Traca estan tipificats com aelements de baixa sonoritat, per respectar les persones amb sensibilitat auditiva i també als animals. Així mateix, va recordar que des de fa anys l’empresa també treballa per fer productes més sostenibles, frenant l’empremta del diòxid de carboni i eliminant els plàstics dels embalatges. En aquest sentit, el 50% dels elements de catàleg de La Traca no contenen plàstic i el 60% utilitza cartró reciclat. Així mateix, va assegurar que la voluntat de crear productes cada vegada més respectuosos amb les persones i el medi ambient és un objectiu compartit pel sector. «Fa 10 anys els trons que es venien eren de 15 grams i ara els que oferim són de dos», ha comentat.

L’empresa catalana encara aquesta revetlla de Sant Joan amb un creixement exponencial de la seva activitat. D’una banda, en aquesta campanya obrirà fins a 180 casetes temporals i durant aquests primers sis mesos de l’any, ha inaugurat nou punts de venda, i ha superat així els 50 establiments a tot el territori espanyol. Amb aquestes noves obertures, arriba la meta dels 50 establiments que la mateixa empresa s’havia marcat per al 2025.