La Generalitat prova un nou producte per allunyar els cabirols dels cultius

Un cabirol amb la seva cria.
El Departament d’Acció Climàtica ha iniciat un assaig amb un producte natural per foragitar els cabirols dels camps agrícoles. Aquest producte preparat a partir d’oli d’origen animal s’ha aplicat en els cultius de fesol de Santa Pau, a la Garrotxa. L’objectiu és evitar que aquests mamífers en expansió se’n mengin els brots i facin malbé les collites.
A les comarques de Tarragona ja s’hi utilitza un repel·lent que s’aplica a les vinyes i que sembla que funciona amb èxit, segons assegura el Govern.
Ara s’ha decidit provar aquest nou preparat en un altre territori afectat per les incursions dels cabirols a les zones agrícoles.
La mesura està inclosa en el pla estratègic de prevenció de danys i control sanitari d’espècies cinegètiques 2025. Aquest producte empireumàtic desprèn una olor que dissuadeix alguns animals vertebrats com els cèrvids i els cabirols, de la família de cérvols i daines.
Accidents de trànsit
Es distribueix en bossetes que es col·loquen sobre un pal de fusta als voltants del camp. Aquest repel·lent s’ha aplicat durant la sembra dels fesols, la fase més vulnerable del procés de cultiu. Se’n preveuen dues aplicacions més mentre duri el període inicial de creixement de la planta, fins al mes d’agost.
També es preveu aplicar aquest producte en punts negres de carreteres per encreuament de mamífers
Segons expliquen des de la conselleria, aquest element es podria arribar a utilitzar no només per protegir els camps sinó també per col·locar-lo en carreteres on s’han detectat punts negres d’accidentalitat per encreuaments de mamífers.
A més, per frenar el creixement dels cabirols, s’està autoritzant la caça nocturna. La idea és capturar mascles i femelles fora del període oficial cinegètic per posar límit a l’expansió de l’espècie.
Des del maig fins aquesta segona setmana de juny, se n’han arribat a eliminar 90 exemplars per evitar danys agrícoles. També es treballa per millorar les tanques de protecció, que alguns individus aconsegueixen superar amb facilitat.
- Temor dels ‘botellons’ Obre el bar pròxim als búnquers que alarma el Carmel: «Som un negoci per als veïns, no per als turistes»
- Opinió L’Espanyol és l’ovella negra de Catalunya
- Inspecció tècnica de vehicles La nova ITV ja ha arribat a Espanya: així serà a partir d’ara
- DEP Mor ‘Soc l’Hèctor’, el mític culturista del programa ‘Uno para todas’ als 90
- Erotisme Què és ser sapiosexual: ¿què és el que li agrada?
- Investidura al Congrés Debat d’investidura de Feijóo avui en directe: hora, resultat, rèpliques i votació
- Negociacions arran del 23J El PSOE compta segellar a l’octubre el pacte d’investidura i formar Govern
- Cotització suspesa Evergrande: 5 claus per entendre la crisi del gegant immobiliari xinès
- Conflicte històric L’autoproclamada república de l’Alt Karabakh deixarà d’existir l’1 de gener del 2024
- tribunals El jutge imputa al Barça un delicte de suborn pel cas Negreira