L’educació a Catalunya
El 46% dels estudiants suspenen les proves per accedir al grau d’Educació Infantil i Primària
Els professors no hauran d’anar a les escoles la primera setmana de juliol
Catalunya assajarà un MIR per a professors a partir del curs 23-24

El 46% dels estudiants que el 15 d’abril es van presentar a la prova d’aptitud personal (PAP) per accedir a un grau universitari en Educació Infantil o Primària no han aprovat l’examen. A aquesta prova, que filtra l’accés al grau a totes les universitats catalanes –excepte a la Blanquerna-Universitat Ramon Llull (URL) i a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), que no la sol·liciten–, s’hi van presentar 4.757 estudiants. D’aquests, 2.572 (el 54%) han obtingut la qualificació d’’apte’. La resta, no han passat.
El nombre més alt d’aprovats s’ha registrat al tribunal de Lleida, amb el 55,69% d’alumnes aptes, seguit de Barcelona (55,02%), Bellaterra (54,29%), Tarragona (51,99%) i Lleida: 55,69%
El percentatge d’aprovats és més elevat entre l’alumnat que procedeix del batxillerat: el 56,59% aprova l’examen. Aquesta xifra es rebaixa fins al 35,09% entre els estudiants que procedeixen de cicles formatius de grau superior.
Els aprovats podran acreditar el resultat per accedir al grau d’Educació quan facin la preinscripció universitària.
Per als suspesos, no està tot perdut. Es poden presentar a una convocatòria extraordinària. La pròxima està fixada per al dimecres 19 de juliol. Els que aprovin podran optar a les places que quedin del grau en la preinscripció universitària del setembre.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE