Aigua regenerada
Barcelona també demana camions amb aigua regenerada per regar zones verdes
En total l’AMB i Aigües de Barcelona distribuiran aigua regenerada almenys a nou ciutats per regar i netejar carrers
Barcelona demana camions amb aigua regenerada per regar zones verdes

Barcelona ha sol·licitat afegir-se a la llista de ciutats que reben aigua regenerada a través de camions cisterna. Sis municipis (Esplugues de Llobregat, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Santa Coloma de Cervelló) ja tenen autorització per descarregar aquests camions i dos més (Castelldefels i SantCliment de Llobregat) la tindran ben aviat.
La petició de Barcelona està en tràmit. La ciutat vol utilitzar aquesta aigua regenerada per al reg de supervivència de certes zones verdes. A més, municipis com Sant Feliu de Llobregat, el Prat de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat o Badia del Vallès estan preparant les seves sol·licituds, segons l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
Aquest projecte, coordinat per l’AMB i Aigües de Barcelona, es proposa ampliar encara més els usos de l’aigua regenerada que s’extreu de l’Estació de Regeneració d’Aigua del Prat i de la depuradora de Gavà-Viladecans.
La major part de l’aigua s’utilitzarà per a la neteja de carrers i contenidors. En total se n’aprofitaran 1.200 m3/segon, dels quals més de la meitat (596,6m3/s) es dedicaran a aquesta funció. De la resta, 281,55 m3/s seran per al reg de zones verdes i 322,1 m3/l, per a la neteja del clavegueram.
En aquests moments, per les actuals restriccions, el reg de zones verdes i la neteja de carrers amb aigua potable estan restringits. És a dir, que l’aigua regenerada és una opció útil per poder assegurar que aquestes activitats continuen. A diverses ciutats de Catalunya ja hi ha xarxes de distribució d’aigua regenerada per a aquesta mena d’usos. No obstant, amb el projecte s’aconsegueix traslladar aquesta aigua a llocs que encara no tenen aquesta xarxa.
En altres zones del Baix Llobregat, l’aigua regenerada s’utilitza per al reg agrícola. És el cas del Parc Agrari del Prat, on l’aigua regenerada està sent un dels antídots contra les restriccions antisequera. Aquesta aigua, que s’afegeix al cabal del riu Llobregat, en realitat també acaba sent per al consum humà, ja que la potabilitzadora la capta i la saneja perquè es pugui beure.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos