Violència sexual
La policia impedeix una ablació a una nena de 17 mesos de Sant Joan Despí
Agents de la Policia Nacional van prohibir a la família viatjar a Sierra Leone i la justícia ha retirat el passaport a la menor
mossos
El febrer passat, Andrea García, caporal de la Unitat Central d’Atenció a la Víctima dels Mossos d’Esquadra, advertia a EL PERIÓDICO de l’increment dels casos de mutilació infantil detectats per la policia catalana, tenint en compte, a més, que molts casos no els arriben. El 2022, els Mossos van atendre 12 nenes, el doble que el 2021. Per això, García animava a denunciar.
L’últim cas l’han detectat a Sant Joan Despí i gràcies a la col·laboració de Mossos, Policia Nacional i Salut s’ha pogut evitar l’ablació d’una nena de 17 mesos, segons ha avançat TV-3 i ha confirmat la policia catalana, la família del qual es disposava a viatjar a Sierra Leone precisament amb aquest objectiu.
Va ser el centre d’atenció primària de Les Planes de Sant Joan Despí el que va activar les alarmes després que la mare de la nena, natural de Sierra Leone, expliqués als professionals sanitaris que pretenia viatjar al seu país perquè li practiquessin a la nena una ablació, tal com havien fet amb ella. Es va activar llavors el protocol previst en aquests casos i es va informar la família que l’ablació és un delicte a Espanya. El que va fer saltar les alarmes va ser que la família no es va presentar a les posteriors visites de seguiment.
Notícies relacionadesDissabte passat, agents de la Policia Nacional de l’aeroport de Barcelona van detectar la família i els van prohibir anar cap a Sierra Leone, davant les sospites elevadíssimes que la nena seria sotmesa a la mutilació. La justícia ha retirat el passaport a la menor, amb la qual cosa se li impedeix viatjar a l’Àfrica.
La retirada del passaport dels menors és una mesura d’últim recurs que es pren quan la justícia veu un perill seriós per a les nenes. El 2022 només es va haver d’adoptar en una ocasió.
Departament de Salut Sierra Leone Sant Joan Despí Policia Nacional Aeroport de Barcelona Centres d'atenció primària (CAP) Mossos d'Esquadra Ablació Passaport Família
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Entendre-hi més Microbiota de la boca i càncer de pàncrees: una investigació prometedora
- Funció Pública Catalunya llança un servei de videotrucada per ajudar la gent gran a fer tràmits des de casa
- Reivindicacions cinegètiques Dins d’una batuda de caça: «Les multes per saltar-se la prohibició d’entrar-hi són de 1.000 a 3.000 euros»
- Espanya jugarà dos cops a Atlanta i després a Guadalajara
- Què sabia i què no Sánchez d’Ábalos
