Violència sexual
El jutge acorda sis mesos d’internament per al menor acusat d’amenaçar el germà de la víctima de Badalona
L’adolescent havia sigut detingut per amenaces i obstrucció a la justícia

El Jutjat de Menors número 4 de Barcelona en funcions de guàrdia ha acordat aquest divendres l’internament durant sis mesos en règim tancat en un centre de justícia juvenil del menor que presumptament va proferir amenaces contra el germà de la nena d’11 anys víctima de la violació grupal a Badalona en un centre comercial.
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha informat en un comunicat aquest divendres que el menor havia sigut detingut per obstrucció a la justícia i amenaces. La Fiscalia de Menors havia demanat l’internament del jove després que declarés aquest divendres davant el jutjat.
Protecció policial
Notícies relacionadesDes que el cas es va fer públic, el germà de la víctima necessita protecció policial. Aquest menor l’havia amenaçat d’apunyalar-lo i matar-lo al sortir de l’institut. El culpava d’haver denunciat l’agressió i haver provocat que un dels dos menors detinguts, del total de cinc d’identificats, hagi acabat en un règim tancat d’internament.
Mentrestant, l’institut ha decidit aïllar l’alumne acusat (no se’l pot expulsar perquè no ha infringit cap norma interna) mentre espera indicacions del Departament d’Educació. La conselleria explica que han activat una unitat específica en casos d’atenció a la violència (USAV), que «està fent seguiment del cas i aplicant les accions oportunes per protegir les víctimes».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"