Denúncia de l’organització

OCU: aquestes aerolínies espanyoles no accepten el pagament en metàl·lic a bord

L’organització considera que ja no hi ha raons sanitàries que justifiquin la limitació d’ús

OCU: aquestes aerolínies espanyoles no accepten el pagament en metàl·lic a bord

Europa Press

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat Iberia, Iberia Express, Air Europa, Iberojet, Plus Ultra, Volotea, Wamos Air i World2fly davant les direccions generals de consum de Catalunya, les Balears i Madrid, per no acceptar el pagament en efectiu en els serveis a bord.

Segons assenyala l’OCU en una nota de premsa, la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris es va modificar per considerar com una infracció en matèria de consum la negativa a acceptar el pagament en efectiu com a mitjà de pagament. Aquesta modificació va entrar en vigor el maig del 2022.

Des de l’OCU consideren, a més, que ja no hi ha raons sanitàries que justifiquin la limitació d’ús de l’efectiu en una situació en què es genera una especial vulnerabilitat cap al consumidor.

Sense resposta

L’OCU considera que mantenir aquesta obligació de mètode de pagament «suposa actuar en contra de la normativa d’aplicació i de les bones pràctiques comercials», per la qual cosa l’octubre del 2022 va demanar a aquestes vuit companyies aèries espanyoles que anul·lessin aquesta política, però no han obtingut cap resposta.

Notícies relacionades

Per això, ha denunciat ara aquesta infracció a les autoritats de consum perquè iniciïn expedients sancionadors i, en el seu cas, els imposin les multes legalment establertes que oscil·len entre 150 i 100.000 euros.

 La infracció pot ser considerada com a greu, i imposar per tant la sanció màxima, si l’Administració competent considera que, dins l’aeronau, les necessitats dels consumidors no es poden cobrir de cap altra manera, destaca l’organització.

Temes:

OCU Aerolínies