Frau de l’oli: Venda en quatre comunitats d’oli de llavors etiquetat com d’oliva
L’Aesan alerta del perill de consumir productes que poden suposar un risc per a la salut per absència de traçabilitat fiable
La Regió de Múrcia ha alertat de l’elaboració, envasament i distribució clandestina d’oli etiquetat com «d’oliva verge» i «d’oliva verge extra» procedent d’Espanya quan realment era oli vegetal de llavors o barreja de llavors que, a més, poden suposar un risc per a la salut per absència de traçabilitat –registre d’origen i procedència– fiable.
L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) ha tingut coneixement d’aquesta alerta i que la distribució inicial dels productes s’ha realitzat majoritàriament a la Regió de Múrcia, tot i que també es van vendre a Catalunya, País Basc i País Valencià i no es descarta que hi hagi distribució a altres autonomies.
Retirada de productes
A més, s’ha notificat als Serveis de la Comissió Europea a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (Rasff) per tal que es verifiqui la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització en altres possibles punts de venda.
Amb la informació disponible fins ara no hi ha constància a Espanya de cap cas notificat.
Els productes implicats són l’oli d’oliva verge Wafa en envasos de 2 litres; oli d’oliva Maakoul; oli d’oliva verge Riad Al Andalus en envasos d’un litre; oli Maysae en un litre; oli d’oliva verge extra La Noria (envasos de 5 litres); oli d’oliva verge extra Zannouti 31 31 en un litre; oli d’oliva verge Virgen de la Salud en envasos de 0,5 i 1 litre i verge extra amb aquesta mateixa denominació en envasos de 0,5 litres; oli d’oliva verge extra Rahouyi (envasos de 2 litres) i un altre oli d’oliva verge sense marca comercial en envàs de 5 litres.
Tots els lots i formats
Aquesta notificació afecta tots els lots i formats d’envàs dels productes comercialitzats sota aquestes denominacions o marques.
Notícies relacionadesCom a mesura de precaució, es recomana a les persones que tinguin a les seves llars aquests olis s’abstinguin de consumir-los i els tornin als punts de venda.
L’inici de les actuacions es va realitzar com a part d’una operació de lluita contra el frau en la venda d’oli d’oliva, segons Aesan.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Florentino desconfia de Xabi Alonso
- Transvasaments de nord a sud Els experts aposten per connectar el Ter amb la Costa Brava
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- Internacional Augmenten les acusacions de neteja ètnica al Sudan: “Els supervivents parlen d’assassinats massius, tortura i segrestos”
- Ruptura Sánchez ignora el bloqueig de Junts i presentarà Pressupostos: «El Govern continuarà el seu full de ruta»
- Cimera del clima Sánchez afirma que Espanya està treballant en nous impostos als jets privats: «Qui més contamina ha de pagar, és el just»
- Música Rosalía exhibeix la seva formació clàssica a Lux: “En la seva manera de cantar es nota que hi ha uns coneixements musicals profunds, com en els Beatles”
- Possible delicte penal La Policia Nacional investigarà les obres del Camp Nou després de les denúncies de treballadors sense papers
