Alerta sanitària
Retirats del mercat embotits contaminats amb listèria d’una càrnia de Girona
Els lots afectats han sigut elaborats a Embotits D’Oix i de moment no s’ha confirmat cap cas de persona afectada

Les autoritats sanitàries de Catalunya han retirat del mercat nou lots d’embotits que estaven contaminats amb el bacteri ‘listeria monocytogenes’, si bé, amb la informació disponible actualment, no s’ha confirmat a Espanya cap cas de listeriosi associat a aquesta alerta.
Les autoritats catalanes han informat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (Sciri) de la presència del bacteri en diferents productes carnis tractats per calor elaborats a l’establiment Embotits D’Oix de Girona, segons ha informat aquest divendres l’Aesan.
La retirada es produeix, a més de per la presència del bacteri, per la falta de garanties sanitàries.
L’Agència de Salut Pública de Catalunya està realitzant les actuacions de comprovació de la retirada del producte del mercat, la investigació de les causes i l’aplicació de mesures correctores a l’establiment elaborador.
Suspesa l’activitat del local
També ha requerit la suspensió d’activitat de l’establiment.
En concret, els productes retirats són botifarra d’ou, bull blanc, botifarra negra, botifarra de fetge, botifarra d’all i julivert i els lots implicats són el 2106; 2107; 2108; 2109; 2110; 2111; 2112; 2113 i 2114.
Notícies relacionadesAquests productes s’han distribuït exclusivament a Catalunya i com a mesura de precaució es recomana a les persones que tinguin a casa els lots indicats s’abstinguin de consumir-los i els tornin als punts de venda.
En el cas d’haver-los consumit i haver presentat alguna simptomatologia compatible amb la listeriosi (vòmits, diarrea o febre), es recomana acudir a un centre de salut, segons destaca el comunicat.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Reunió el 2 de setembre Illa cita Renfe i Adif per reclamar actuacions «urgents i estructurals» que millorin el servei de Rodalies
- Immigració El Govern aprova el repartiment de menors migrants entre comunitats autònomes
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions