Permís de conducció
Trànsit advoca per reduir el termini de renovació del carnet de conduir per a la gent gran
«A tothom li semblen excessius els terminis, i els hem d’adequar», ha argumentat el director de la DGT, Pere Navarro
La Direcció General de Trànsit (DGT) considera «excessiu» el termini de cinc anys que fixa la normativa actual perquè les persones grans puguin renovar el carnet de conduir, així que estudia fórmules per reduir-lo.
Així ho ha sostingut el director general de Trànsit, Pere Navarro, a Pontevedra, ciutat que ha acollit aquest dimecres l’edició número 57 de la convenció nacional de directius de la DGT, a la qual han acudit tots els seus caps provincials.
«A tothom li semblen excessius els terminis i hem d’adequar-los», ha defensat Navarro, que reconeix que es tracta d’un tema «delicat» que s’ha d’abordar mitjançant el diàleg amb associacions i col·lectius de gent gran.
A ells, segons el responsable de Trànsit, la direcció general els ha demanat que presentin una proposta per reduir aquests terminis, «ja que els afecta directament i sabem que són gent responsable».
El que per ara no canviarà seran les proves físiques i psicològiques per renovar aquest permís de conducció, ja que «en aquest moment estem centrats en els terminis».
«Esperem a veure què ens proposen», ha remarcat Navarro, que també ha recordat que ben aviat s’aprovarà una directiva europea en aquest sentit «que veurem què és el que recull».
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Intercepten a Girona una furgoneta amb 14 cadells importats irregularment d’Eslovàquia
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Al Parlament Catalunya regula el lloguer de temporada i d’habitacions per posar límit a possibles fraus de la llei de vivenda
- Laboratori IRTA-CReSA Registre policial al laboratori IRTA-CReSA de Cerdanyola, investigat per l’origen de la pesta porcina
- Exclou el lloguer turístic Les claus de la nova regulació de lloguers de temporada que preveu aprovar el Parlament
