Trànsit
Limitada a 100 km/h la velocitat a l’AP-7 entre Montornès i el Papiol
La mesura forma part del pla per reduir la sinistralitat en aquesta autopista
Aquests són els trams en què es reduirà la velocitat màxima

Des d’aquest divendres, la velocitat a l’autopista AP-7 al seu pas per la zona del Vallès (Barcelona), entre Montornès del Vallès i el Papiol, queda limitada a 100 quilòmetres per hora, segons ha anunciat en un comunicat el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma).
L’actuació, que afectarà el tram entre els quilòmetres 132 i 161 de la via, s’inclou dins del paquet de mesures que el Govern va acordar amb el Servei Català de Trànsit (SCT) el 9 de novembre per millorar la seguretat viària i les condicions de circulació de l’AP-7. Aquestes actuacions, que modifiquen l’ordenació i reglamentació del trànsit en els trams més sensibles de l’AP-7 a Catalunya, es van pactar per l’increment del trànsit registrat arran de la liberalització de la infraestructura.
Des que els peatges van començar a ser gratuïts, el trànsit a les autopistes s’ha incrementat un 30%, un 40% en el cas dels vehicles pesants. Això ha generat un increment de la sinistralitat, sobretot a l’AP-7, que concentra el 17% del total de l’accidentalitat de Catalunya. Tot això ha disparat la congestió vinculada a aquests incidents: ha crescut un 98% respecte a les xifres del 2019. Precisament per intentar alleugerir la situació, el Servei Català de Trànsit i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana han acordat actuar en quatre trams de l’autopista del Mediterrani (un total de 83 quilòmetres, modificant o actuant sobre la velocitat per augmentar la seguretat viària.
El pla preveu actuar en quatre trams. El primer ha sigut el situat entre Montonès i el Papiol. Pròximament, la reducció s’aplicarà també al tram Calafat-l’Ampolla. En el tram Altafulla-Constantí, direcció sud, es col·locarà un radar de tram per garantir que no se superin els 120 quilòmetres per hora. Finalment, en la ronda de Girona, un dels quatre carrils es convertirà en una via reservada per a les incorporacions i sortides.
- Novetat editorial L’artista que "va morir de tristesa"
- Pensions Això és el que cal cotitzar per jubilar-se amb 63 anys
- Arquitectes barcelonins i novaiorquesos guanyen el concurs per reformar la nau de les Tres Xemeneies
- Dolors Ribalta: "Les imatges són claríssimes. Això no va de colors, sinó de dignitat"
- "Som poligoners, però amb universitat pròpia"
- Tribunals Demanda judicial contra el Barça per no pagar 3 milions d'euros a un intermediari en el fitxatge de Koundé
- Reunió de ministres Els EUA descarten l’ingrés a l’OTAN d’Ucraïna i que aconsegueixin recuperar les fronteres del 2014
- Aquests són els tres perfums de Jordi Roca
- ENGINYERIA I INFORMÀTICA Les carreres STEM amb menys paritat
- ENTREVISTA «Les noies ens les roben ràpid, no només per ser dones, sinó perquè són bones»