Trànsit
Limitada a 100 km/h la velocitat a l’AP-7 entre Montornès i el Papiol
La mesura forma part del pla per reduir la sinistralitat en aquesta autopista
Aquests són els trams en què es reduirà la velocitat màxima

Des d’aquest divendres, la velocitat a l’autopista AP-7 al seu pas per la zona del Vallès (Barcelona), entre Montornès del Vallès i el Papiol, queda limitada a 100 quilòmetres per hora, segons ha anunciat en un comunicat el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma).
L’actuació, que afectarà el tram entre els quilòmetres 132 i 161 de la via, s’inclou dins del paquet de mesures que el Govern va acordar amb el Servei Català de Trànsit (SCT) el 9 de novembre per millorar la seguretat viària i les condicions de circulació de l’AP-7. Aquestes actuacions, que modifiquen l’ordenació i reglamentació del trànsit en els trams més sensibles de l’AP-7 a Catalunya, es van pactar per l’increment del trànsit registrat arran de la liberalització de la infraestructura.
Des que els peatges van començar a ser gratuïts, el trànsit a les autopistes s’ha incrementat un 30%, un 40% en el cas dels vehicles pesants. Això ha generat un increment de la sinistralitat, sobretot a l’AP-7, que concentra el 17% del total de l’accidentalitat de Catalunya. Tot això ha disparat la congestió vinculada a aquests incidents: ha crescut un 98% respecte a les xifres del 2019. Precisament per intentar alleugerir la situació, el Servei Català de Trànsit i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana han acordat actuar en quatre trams de l’autopista del Mediterrani (un total de 83 quilòmetres, modificant o actuant sobre la velocitat per augmentar la seguretat viària.
El pla preveu actuar en quatre trams. El primer ha sigut el situat entre Montonès i el Papiol. Pròximament, la reducció s’aplicarà també al tram Calafat-l’Ampolla. En el tram Altafulla-Constantí, direcció sud, es col·locarà un radar de tram per garantir que no se superin els 120 quilòmetres per hora. Finalment, en la ronda de Girona, un dels quatre carrils es convertirà en una via reservada per a les incorporacions i sortides.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni