Contra la sequera
Niño Becerra reacciona així a les restriccions d’aigua: «Al-lu-ci-nant»
Catalunya aprova aquest dimarts un paquet de mesures d’estalvi

El Consell Executiu de la Generalitat de Catalunya aprovarà aquest dimarts una sèrie de restriccions d’aigua per intentar pal·liar els devastadors efectes de la sequera que pateix el territori.
Entre les mesures a les quals es donarà llum verda hi ha un primer paquet centrat en el consum d’aigua a la indústria, l’agricultura i la ramaderia, i en els usos recreatius, per exemple, els camps de golf.
Reducció del 25% en el consum d’aigua per a reg agrícola
Reducció del 10% per a usos ramaders
Reducció del 5% per a usos industrials
Reducció del 30% en usos recreatius que impliquin reg i del 5% en altres usos recreatius
El paquet d’usos domèstics imposa certes limitacions, tot i que no afecten aspectes bàsics quotidians com el consum d’aigua per dutxar-se o cuinar. En aquest àmbit, les restriccions són les següents:
Es restringeix el reg de jardins i zones verdes.
Es restringeix l’ompliment de piscines o la rentada de cotxes particulars.
Es prohibeix omplir fonts ornamentals.
Els particulars no poden netejar el carrer amb aigua de la xarxa.
En el consum global per proveïment es fixa un màxim de 250 litres diaris per persona.
Les mesures que aprovarà Catalunya han generat la reacció de l’economista Santiago Niño Becerra, cèlebre per la seva heteorodoxa opinió sobre molts temes d’actualitat. Niño Becerra ha sigut contundent sobre la incapacitat per trobar alguna solució als episodis de sequera: «És al·lucinant que en ple segle XXI continuem depenent de la-pluja-que-cau-del-cel com al segle XI. ¡Al-lu-ci-nant!»
Es alucinante que en pleno S. XXI continuemos dependiendo de la-lluvia-que-cae-del-cielo como en el S. XI. ¡A-lu-ci-nan-te!. https://t.co/i43RE00PSm
— Santiago Niño (@sninobecerra) 22 de noviembre de 2022
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- Entrevista Juan Zamora: «Vaig inserir cèl·lules del meu cor a espinacs, i seguien bategant»
- Pateix un ictus ingressada al Trueta i no li detecten fins al cap de tres dies
- A la presó de La Santé Nicolas Sarkozy ingressa a la presó per complir cinc anys per finançament il·legal
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- Estrena Un Quixot per repensar la salut mental