La xacra de la pederàstia
La Fundació Vicki Bernadet denuncia que el 50% d’abusos sexuals són a menors
«El 20% de la població pateix algun tipus d’abús sexual abans dels 17 anys», afirma la presidenta de l’entitat

abusos sexuales
Coincidint amb la celebració aquest dissabte, 19 de novembre, del Dia Mundial per a la Prevenció contra l’Abús Sexual Infantil, la Fundació Vicki Bernadet ha presentat una campanya de sensibilització, denominada ‘Predestinats’, per conscienciar i donar visibilitat a una problemàtica «invisible» que afecta un de cada cinc menors, segons l’ONU. En un comunicat, la presidenta d’aquesta entitat, Vicki Bernadet, ha reclamat aquest divendres que per acabar amb els abusos sexuals a menors és necessari que la societat «entengui i processi que el 20% de la població pateix algun tipus d’abús sexual abans dels 17 anys».
L’últim any, la Fundació Vicki Bernadet, creada fa 25 anys, ha atès 1.366 noves demandes d’ajuda sobre aquest tema i ha ofert ajuda psicològica a 363 víctimes d’abusos sexuals infantils. En el mateix període, el servei de formació i prevenció de la fundació ha atès un total d’11.974 beneficiaris, dels quals 5.600 eren nens.
«La meitat dels abusos sexuals que es produeixen actualment són a menors i un 80% d’aquests casos s’exerceixen en un entorn familiar i de confiança, és a dir, adults que exerceixen un rol de poder i de proximitat davant el nen o la nena», apunta l’entitat.
Notícies relacionadesVicki Bernadet ha considerat que «pot semblar que hem fet un gran avenç respecte als últims anys sobre l’abús sexual infantil, se’n parla més i als mitjans hi ha més visibilitat... Però només és el principi del camí. Per resoldre aquest conflicte és necessari que la societat entengui i processi que el 20% de la població pateix algun abús sexual abans dels 17 anys».
La campanya de conscienciació ‘Predestinats’, creada i produïda de manera altruista per l’agència Ogilvy, posa el focus en la importància d’avançar cap a un món en què es redueixin els desoladors números dels abusos sexuals.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- ¿Ningú vol dimissions?
- Col·lectius "De sobte, desapareixes"
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma
- context Corruptes i corromputs
- Regals, viatges i pensions alimentàries