Mobilitat

Rodalies: Comença el trimestre ‘horribilis’ per als usuaris de l’R-2

  • Aquest dissabte i diumenge, tots els trens de les línies R-2 Nord (Sant Celoni – Aeroport) i R-11 (Girona-Barcelona) finalitzaran i iniciaran el seu recorregut a Montcada i Reixac

  • A partir de dilluns, fins al 2 de desembre, el servei finalitzarà i començarà a l’estació de Sant Andreu Comtal, des d’on els viatgers hauran d’agafar el metro (L-1)

3
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en moviments socials i veïnals

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Si aquest cap de setmana pensaven desplaçar-se fins a l’aeroport amb Rodalies, han de saber que els trens en direcció al Prat que fins aquest divendres passaven per l’estació del Clot començaran el seu recorregut, des d’aquest dissabte, a l’Estació de França (és a dir, no passaran pel Clot). D’Estació de França aniran a passeig de Gràcia i des d’allà seguiran el seu recorregut habitual fins a l’aeroport. Aquest no és l’únic canvi, però sí el més urgent per als que marxin d’escapada aquest cap de setmana. Des d’aquest dissabte i fins al 10 de desembre, les obres a la Sagrera alteraran significativament el servei de les línies R-2 Nord i R-11.

A més de la d’aeroport, els viatgers que entrin a la ciutat pel nord, és a dir, els que vinguin de Girona (R-11) od el Vallès Oriental (R-2 Nord) hauran de fer transbord aquest cap de setmana a l’estació de Montcada i Reixac. Des d’allà s’hauran de dirigir a peu a l’estació de Montcada-Manresa per seguir el trajecte fins a Barcelona. Aquests dos dies, com a alternativa, Renfe establirà un servei de bus complementari a Montcada i Reixac cada 15 minuts entre les sis del matí i les deu de la nit fins a Sagrera-Meridiana.

El tall a Montcada i Reixac –dissabte i diumenge– és el preludi al trimestre ‘horribilis’ que començarà plenament dilluns. A partir del 19 de setembre, aquestes dues línies finalitzaran el seu recorregut a l’estació de Sant Andreu Comtal. Des d’allà, els gairebé 32.000 viatgers diaris d’aquestes dues línies s’hauran de desplaçar a peu fins a l’estació de metro de Sant Andreu (L-1) per arribar al centre de la ciutat.

Llançadora a la Sagrera

Tot i que agafar el metro a Sant Andreu és la principal alternativa –servei que Renfe assegura que serà gratuït per a aquests milers d’usuaris– ,a partir de dilluns, Rodalies oferirà un servei complementari de busos llançadora entre Sant Andreu i la Sagrera-Meridiana, tot i que només en hores punta. Entre les 6 i les 10 del matí i entre les 16 i les 20 hores, cada 15 minuts, només en dies feiners. 

En paral·lel, per intentar descongestionar l’estació de metro de Sant Andreu –un dels principals temors dels viatgers és el caos que pot suposar la lluita per entrar al metro–, Renfe posarà també autobusos des de l’estació de Granollers, una de les més freqüentades de la línia.

Autobús des de Granollers

Els viatgers de Granollers Centre –o els de més lluny que, estudiant les alternatives, considerin aquesta opció com la menys dolenta– de dilluns a divendres, entre les sis i les deu i mitja del matí disposaran d’autocars directes fins a la Sagrera-Meridiana, i de cinc a vuit i mitja de la tarda, de la Sagrera-Meridiana a Granollers Centre. Els dissabtes, diumenges i festius, l’horari serà de 8 a 10.45 i de 18 a 20.45, respectivament, en cada sentit.

Notícies relacionades

La principal crítica dels viatgers a aquests serveis alternatius és: «¿per què fins a la Sagrera?» «El tren ens portava al Clot, a passeig de Gràcia i a Sants. ¿Per què les llançadores van a la Sagrera? ¿No seria més lògic que fes les parades del tren? O com a mínim a un lloc més cèntric, a plaça de Catalunya», es pregunten diverses usuàries.

Afectació també en l’R-1

Durant tres dies –de dissabte 17 a dilluns 19– s’interromprà també la circulació pel tall de la via a l’R-1, la del Maresme, entre les estacions del Clot-Aragó i Badalona. Els viatgers afectats per aquest tall –30.409 el cap de setmana i 41.450 dilluns, segons les xifres de Rodalies– hauran de fer transbord al metro a la parada de Badalona Pompeu Fabra (L-2).