Canvis en la mobilitat

Els usuaris de Rodalies fan càlculs per esquivar les obres de la Sagrera

  • Renfe va penjar a última hora d’aquest dimarts els nous horaris que estaran en vigor durant les 12 setmanes que en principi s’allargarà el tall a Sant Andreu Comtal

  • A partir de dilluns vinent, els 15.500 viatgers diaris de les línies R2 Nord i l’R11 s’hauran de buscar la vida per arribar fins al seu lloc de treball

Els usuaris de Rodalies fan càlculs per esquivar les obres de la Sagrera

JORDI COTRINA

2
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en moviments socials i veïnals

Ubicada/t a Barcelona

ver +

A última hora d’aquest dimarts, quatre dies abans de l’inici del tall de l’R2-Nord i l’R11 a l’estació de Sant Andreu Comtal, finalment s’han fet públics els nous horaris del servei. Els 15.500 usuaris diaris de la línia que uneix Girona amb Barcelona, passant pel Vallès Oriental, per fi saben de quin mal moriran, o com mínim, se’n fan una primera idea. «Fins dilluns no sabrem com anirà la cosa, però com a mínim ara sabem els nous horaris. Fins ahir no sabíem ni això, però quant trigarem a arribar a la feina i, una cosa no menor, a tornar a casa, no ho sabrem fins que comenci a funcionar», assenyala una usuària diària de l’R11 que viu a Santa Maria de Palautordera i treballa a la zona d’oficines de Maria Cristina.

Fins ara baixava a Sants i allà agafava el metro, la L-3. ¿Com ho farà ara? «Aniré provant. L’opció de baixar a Montcada i Reixac i fer el transbord a peu fins a la línia de Montcada-Manresa fins a Sants i allà agafar el metro, és una opció», assenyala resignada.

Com ella, aquests dies milers de viatgers estan fent les seves càbales, ara ja basades en els horaris ajustats a la nova situació.

Les alternatives

La principal alternativa oferta és el metro: agafar la línia 1 a Sant Andreu per desplaçar-se cap al centre. Opció que molts usuaris temen per les aglomeracions que ja experimenta a hores punta només amb els seus usuaris. «Serà un caos el moment de baixar tots a l’estació de tren de Sant Andreu i anar corrents cap al metro. Baixar aquelles escales serà un perill. Hauran de gestionar-ho d’alguna manera. Potser has de deixar passar un parell de metros fins a poder pujar; serà una bogeria», tem una altra usuària, a qui també li treuen fum les apps per estudiar els recorreguts més curts. Tren, metro i bus. Tren, tren i metro. Tren i bus... «Cap opció és bona», diu fent broma.

Notícies relacionades

A més de metro, Rodalies també ha anunciat també que establirà un «servei complementari de busos llançadora» entre Sant Andreu i La Sagrera-Meridiana, entre les sis i les 10 del matí i de 16 a 20 hores de la tarda cada 15 minuts en dies laborals; servei que per ara molts usuaris no acaben d’entendre. «¿Què hi guanyo que m’acostin fins a La Sagrera-Meridiana? Ens haurien d’acostar a plaça de Catalunya, seria el més lògic», afegeix una altra usuària, que no descarta l’opció de viatjar amb cotxe, «depèn de com ho vegi la setmana vinent».

Llançadora a Granollers

Els viatgers de Granollers-Centre, una de les estacions de la línia amb un volum d’usuaris més elevat, de dilluns a divendres entre les 6 i les 10.30 hores del matí disposaran també d’autocars directes a l’estació de La Sagrera-Meridiana, i en sentit contrari entre les 17 h i les 20.30 h; mesura que pot descongestionar els trens i l’estrès de la sortida a Sant Andreu, que és el que més preocupa els usuaris.

Temes:

Rodalies