PAU
Educació proposa una selectivitat amb menys exàmens i una prova de «maduresa acadèmica»
El nou examen tindrà un pes del 75% en la nota, mentre que les proves tradicionals, que passen de quatre a dos, representaran el 25% restant
![Educació proposa una selectivitat amb menys exàmens i una prova de «maduresa acadèmica» Educació proposa una selectivitat amb menys exàmens i una prova de «maduresa acadèmica»](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/0e3a54d9-4c6f-484b-af32-987bae21c9b0_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
La ministra d’Educació i Formació Professional, Pilar Alegría, ha proposat a les comunitats autònomes que la nova PAU o prova d’accés a la universitat tingui menys exàmens, en concret, que passi de quatre a dos, i que inclogui una prova de maduresa acadèmica que tingui un pes del 75% del total.
Aquestes són les principals novetats de l’últim esborrany que proposa el Ministeri d’Educació per accedir a la universitat i amb què es replanteja l’estructura actual de la prova de selectivitat per adaptar-se a la nova llei educativa.
La ministra d’Educació pretén que el canvi de model de selectivitat es faci de forma «progressiva i gradual» per afavorir l’adaptació de l’alumnat i del professorat «amb les degudes garanties».
Per fer-ho, proposa que el model actual es mantingui tres anys en «trànsit» (fins que entri en vigor el definitiu), en què l’alumne realitzi quatre exercicis que tinguin la mateixa ponderació cada un (el 25%) .
En concret, un d’específic sobre la modalitat obligatòria elegida, dues de matèries comunes (Història de la Filosofia i Història d’Espanya) i un quart exercici, de caràcter general, en què es valorin les habilitats associades a l’àmbit lingüístic i avaluï la maduresa acadèmica de l’alumnat.
A partir del curs 2026-2027, segons l’esborrany, la ponderació d’aquest últim exercici passarà a ser del 75 per cent i substituirà les proves comunes, i es mantindrà l’exercici específic de modalitat obligatòria (amb un pes del 25%).
L’exercici de maduresa constarà d’un dossier format per una sèrie de documents (textos, imatges, infografies, gràfics, taules, audiovisuals, etc.) que giraran entorn d’un mateix tema.
A partir d’aquí es demanarà a l’alumnat que faci una anàlisi des de diferents aspectes i perspectives, responent a diversos tipus de preguntes (tancades, semiconstruïdes i obertes).
L’objectiu d’aquesta prova és valorar la capacitat de l’alumnat per analitzar, valorar, extreure informació o interrelacionar tota aquesta documentació, de forma més o menys guiada a través de les preguntes o propostes.
Notícies relacionadesA més, tal com es porta a terme en l’actualitat, aquesta «fase d’accés» es complementarà amb una altra d’específica «d’admissió» en què l’alumnat farà dos exercicis, escollint d’entre les matèries ofertes de 2n de batxillerat, de modalitat o comunes.
La nova PAU que proposa el Ministeri d’Educació descarta una prova única per a tot Espanya, però sí que aposta per acords que permetin als diferents territoris elaborar proves que siguin homologables entre si.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius
- SUCCESSOS Presó per al maquinista i un excàrrec d’Adif per l’accident de l’Alvia
- Gislan Zekri, estudiant de Treball Social: "Entendre el context cultural de la persona és vital per ajudar-la"
- Narcotràfic Confiscades quatre tones de cocaïna al port de Barcelona