Plataforma
YouTube esborrarà tots els vídeos que desinformin sobre l’avortament
Ha adoptat un enfocament similar per a altres temes discutits, com la crisi sanitària provocada per la covid-19

La plataforma de vídeos YouTube va anunciar aquest dijous que eliminarà tots els continguts en què es donin instruccions insegures sobre l’avortament o promoguin afirmacions falses sobre la interrupció de l’embaràs.
«A partir d’avui, i augmentant en les pròximes setmanes, eliminarem el contingut que ofereixi instruccions sobre mètodes d’avortament insegurs o promogui afirmacions falses sobre la seguretat de l’avortament sota les nostres polítiques de desinformació mèdica», va expressar la companyia en un comunicat compartit a Twitter.
La plataforma ha indicat que, «igual com totes» les seves polítiques sobre temes mèdics o de salut, YouTube es basa en la guia publicada per les autoritats sanitàries.
En aquest sentit, ha assegurat que prioritza contingut amb «fonts autoritzades sobre temes de salut», i ha detallat que revisa «contínuament» les seves polítiques i productes a mesura que es desenvolupen els esdeveniments del món real.
«També estem llançant un plafó d’informació que ofereix als espectadors context i informació de les autoritats sanitàries locals i mundials en vídeos relacionats amb l’avortament i a sobre dels resultats de recerca rellevants», ha informat YouTube a Twitter.
«Un avortament és un procediment per posar fi a un embaràs. Utilitza medicaments o cirurgia per extreure l’embrió o el fetus i la placenta de l’úter. El procediment el porta a terme un professional de la salut autoritzat», diu el plafó d’informació mostrat per la plataforma.
Notícies relacionadesEl plafó inclou un enllaç per a les persones que desitgen «aprendre’n més», així com instruccions per «consultar a la seva autoritat mèdica local per obtenir assessorament».
YouTube ha adoptat un enfocament similar per a altres temes discutits, com la crisi sanitària provocada per la covid-19 i l’estratègia de vacunació, o eleccions polítiques de diferents països. Malgrat tot, és poc comú que la companyia afirmi que eliminarà els vídeos per complet, segons ha informat la cadena nord-americana CNBC.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels