Evitar la presencialitat
¿Com es pot sol·licitar una baixa automàtica per covid a Catalunya?
Aquest permís de cinc dies, que poden demanar les persones amb símptomes, no requereix una prova diagnòstica
La Conselleria de Salut de la Generalitat ha activat aquest dimecres una nova via per sol·licitar de forma automàtica la baixa laboral per símptomes de covid-19. Consisteix en un permís de cinc dies que pot demanar-se a través de la web o aplicació de La Meva Salut sense necessitat de presentar una prova diagnòstica.
D’aquesta manera, tots aquells treballadors que tinguin febre, tos, congestió o cansament podran sol·licitar la seva baixa mèdica sense haver d’anar a un centre d’atenció primària (CAP). Així mateix, després dels cinc dies de baixa i sempre que el pacient no sol·liciti una prorrogació per un empitjorament de la patologia, es generarà, també de forma automàtica, l’alta.
Tramitació del formulari
Tal com recull el portal Gencat.cat, per portar a terme aquest procés simplificat de sol·licitud de la baixa laboral, les persones amb símptomes podran fer-ho tant des de La Meva Salut com a través de la web Programació per motius. En aquestes plataformes, hauran d’accedir a l’apartat de ‘Baixes laborals; símptomes covid-19’, la selecció dels quals obrirà una nova pestanya per començar el tràmit.
Accedint a la casella ‘Baixa laboral. Selecciona una de les següents opcions’, on apareixen diferents motius per demanar el permís, es desplegarà el subapartat ‘Sol·licitud de baixa’. Després de seleccionar-lo, s’obrirà una llista d’opcions, entre les quals es trobarà ‘Simptomatologia covid’, que portarà a la mateixa pestanya que per l’altra via.
Després de completar l’enviament del formulari, en què s’expliquen els símptomes que presenta el pacient, un professional sanitari de l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (ICAM) avaluarà el cas i, en cas d’aprovar la sol·licitud, generarà la baixa laboral.
Buidar els centres de salut
Notícies relacionadesAquesta proposta ha sorgit com a mesura preventiva davant el repunt de l’1,2% de l’ocupació dels hospitals en tan sols tres dies. La directora de CatSalut, Gemma Craywinckel, ha remarcat l’augment del 16,24% de les visites als centres d’atenció primària per covid-19, que representen el 9,07% del total de les consultes. La dirigent ha explicat que amb aquesta modificació esperen evitar la presencialitat.
Actualment, hi ha 11.586 ingressats a tot Espanya, 502 dels quals estan en ucis. Així mateix, les comunitats han notificat a Sanitat 71.818 contagis entre la població general des de divendres, 40.000 dels quals corresponen a persones més grans de 60 anys o més.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»