Reaccions
Foment carrega contra la nova simplificació de les baixes per covid
La patronal catalana considera «inacceptable» la mesura de Salut, exigeix la seva reversió i convocar la taula del diàleg social

El nou canvi en les baixes mèdiques per covid no ha agradat gens a la patronal catalana. Foment del Treball considera «inacceptable» la mesura adoptada «per sorpresa» i «unilateralment» pel Departament de Salut de concessió automàtica de baixes mèdiques, sense control ni necessitat de prova diagnòstica, davant símptomes compatibles amb la covid-19.
L’organització presidida per Josep Sánchez Llibre recorda que la concessió de baixes i altes mèdiques està regulada per la normativa donada la seva enorme rellevància per a les empreses i els treballadors. I, al seu torn, destaca que requereix el compliment d’una sèrie de mecanismes i controls mèdics per atorgar seguretat jurídica i mèdica a les parts implicades.
Notícies relacionadesLa patronal assegura que la decisió de Salut introdueix «mecanismes sense cobertura jurídica i sense garanties, tant per a les persones treballadores que no reben l’atenció mèdica necessària, com per a les empreses que hauran d’assumir determinats supòsits fraudulents».
Segons el parer de Foment, la mesura és «injustificada» a l’haver-se produït «sense un procés de negociació i consens, ni tan sols d’informació, amb els agents socials». L’organització empresarial reitera el seu «rebuig absolut» de la mesura i exigeix la seva reversió i la convocatòria urgent dels òrgans de diàleg social amb la participació de patronals, sindicats, Departament de Treball i Departament de Salut, per analitzar la situació i l’adopció de les mesures adequades.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Estudiants L’agitador Vito Quiles fa una breu aparició a la UAB en un matí marcat per la tensió i les càrregues policials
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- Cribratge de càncer de mama El País Valencià no va trucar a 90.000 dones que s’haurien d’haver fet una mamografia el 2024
- INFORME Perfil de les addiccions: l’alcohol és la substància més consumida entre les dones, seguida de la cocaïna
- Nadal Barcelona encendrà els llums de Nadal cinc dies abans que l’any passat amb un espectacle “molt entranyable”