Tribunals
L’exvigilant de seguretat que va tirotejar diverses persones a Tarragona demana l’eutanàsia

L’exvigilant de seguretat que es va atrinxerar al desembre després de tirotejar tres companys i un mosso d’esquadra a Tarragona, Eugen Sabau, ha demanat que se li practiqui l’eutanàsia, una mesura a la qual s’oposa l’acusació exercida per l’agent ferit, que ha demanat al jutge que ordeni a l’hospital que en paralitzi els tràmits.
Segons han informat fonts jurídiques, l’home, que està ingressat a l’Hospital Penitenciari de Terrassa amb una lesió medul·lar irreversible després d’haver sigut reduït a trets pels mossos, ha demanat a l’equip mèdic que el tracta que iniciïn els tràmits perquè se li practiqui l’eutanàsia.
Sabau es manté intern a l’hospital penitenciari per ordre del Jutjat d’Instrucció número 5 de Barcelona mentre espera judici per haver ferit amb arma de foc al desembre tres companys seus a les oficines de Securitas a Tarragona i un agent de la policia autonòmica que va intentar detenir-lo quan fugia l’atacant, que poc després es va atrinxerar en una masia de Riudoms.
Segons ha avançat la cadena SER, l’Hospital Penitenciari de Terrassa ha comunicat al jutjat que es disposa a posar en marxa els protocols necessaris després que l’intern, de 46 anys, hagi sol·licitat l’eutanàsia per la situació de dependència en la qual l’ha sumit la lesió medul·lar i els severs dolors que pateix.
No obstant, l’acusació particular exercida pel mosso d’esquadra ferit, representada pel lletrat José Antonio Bitos, advocat del sindicat USPAC, ha presentat un escrit al jutjat en el qual demana que emeti una «ordre urgent» a l’Hospital Penitenciari de Terrassa perquè «cessi de qualsevol activitat» encaminada a portar a terme l’eutanàsia fins que no es dicti sentència.
«No pot esquivar el judici»
En un escrit al qual ha tingut accés Efe, l’advocat afirma que l’Hospital de Terrassa «no pot de cap manera decidir sobre la vida d’un investigat internat per ordre judicial».
«Un assassí, o presumpte en aquest cas, no pot esquivar ni el judici ni una condemna mitjançant una eutanàsia», de manera que ha de ser el jutjat el que acordi «totes les mesures protecció necessàries per evitar-les».
Notícies relacionadesSegons l’opinió de l’acusació particular, l’objectiu de la presó provisional «no és cap altre que deixar a disposició judicial un investigat o processat. Practicar l’eutanàsia per part de qui té l’obligació d’assegurar que el reu estigui a disposició del tribunal és de forma palmària una decisió injustificable», afegeix.
A més, l’escrit destaca que l’obligació del jutjat és «protegir la vida de l’investigat, sense més ni més», i que en aquest cas «prima el dret fonamental a la tutela efectiva de les víctimes, que passa perquè es jutgin uns fets i obtenir una sentència sobre el fons».
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."