Debat
L’OMS canviarà el nom de la verola del mico per evitar estigmes
Els científics recomanen evitar regions geogràfiques i noms d’animals al batejar malalties

L’Organització Mundial de la Salut canviarà el nom de verola del mico per evitar la discriminació i l’estigmatització a mesura que el virus continua propagant-se entre les persones en un brot mundial sense precedents de la malaltia.
El doctor Tedros Adhanom Ghebreyesus, director general de l’OMS, va avançar que l’organització estava «treballant amb socis i experts de tot el món per canviar el nom del virus de la verola del mico».
La mesura es produeix després que els científics van demanar un canvi «urgent» del nom que van descriure com a «inexacte», «discriminatori» i «estigmatitzador» en un informe publicat la setmana passada. Es farà un anunci sobre el nou nom «tan aviat com sigui possible», va avançar Tedros.
Notícies relacionadesMés de 30 científics internacionals van dir la setmana passada que l’etiqueta de ‘verola del mico’ és discriminatòria i estigmatitzadora, i hi ha una necessitat «urgent» de canviar-li el nom. El nom actual no s’ajusta a les pautes de l’OMS que recomanen evitar regions geogràfiques i noms d’animals, va assegurar un portaveu.
L’OMS està consultant a experts en ‘orthopoxvirus’, la família a la qual pertany la verola del mico, sobre noms més apropiats, va dir un portaveu. Altres noms de malalties que van en contra de les pautes inclouen la grip porcina, segons recomanacions conjuntes de l’OMS, l’Organització Mundial de Sanitat Animal i l’Organització de les Nacions Unides per a l’Agricultura i l’Alimentació.
- Previsió El Meteocat avisa: el fred intens arribarà «bruscament»
- Pocs especialistes La malaltia de Lyme s’estén per Espanya i creix a Catalunya
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Famosos Tamara Falcó i Íñigo Onieva posposen la seva boda
- Vídeo blanc-i-blau La irònica resposta de l’Espanyol a la Generalitat i la seva campanya amb els colors del Barça
- A LES 22:50 H Taraji P. Henson, Octavia Spencer i Janelle Monáe seran ‘Figuras ocultas’ a Telecinco
- Sortejos Sorteig Bonoloto del divendres 3 de febrer del 2023
- Sortejos Euromilions: resultats del sorteig del divendres 3 de febrer del 2023
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 4 de febrer del 2023
- Barcelona Defensar l’Eixample