Mobilització del Parc de Salut Mar
Els treballadors de l’Hospital del Mar de Barcelona denuncien «la mala gestió del centre»
No descarten convocar una vaga si la direcció no atén les seves reivindicacions
Desenes de treballadors del Parc de Salut Mar han sortit aquest dimecres al carrer per denunciar «la mala gestió del centre». Convocats pel comitè d’empresa, asseguren que «estan al límit» i es neguen a continuar «patint» les conseqüències d’una mala organització. En aquest sentit, avisen que si la direcció no escolta les seves reivindicacions, no descarten anar a la vaga. Tal com ha explicat el president del comitè, Xavi Tarragón, la pandèmia ha agreujat «molts anys de retallades». «Falten mans i per això hem de doblar torns i fer moltes hores extres», lamenta.
Els treballadors denuncien el col·lapse d’urgències, agreujat encara més en l’època hivernal. Així, els professionals asseguren que el servei assumeix una saturació «pràcticament crònica» que es veu reflectida en les condicions en les quals hi ha d’haver els pacients, «alguns d’ells sobrepassant les 24 hores en el servei».
També la falta de personal, que els obliga a assumir unes càrregues de treball molt elevades. De fet, tal com explica Tarragón, es tracta d’una situació «inadmissible» que pot perjudicar greument «l’atenció als pacients» i dispara el risc de «cometre errors».
Altres peticions que reclamen a la direcció és una millora de la planificació, l’atur dels processos d’externalització, la recuperació dels serveis privats, així com una negociació sobre «la restrictiva normativa» sobre els criteris de gestió del calendari, segons el comitè, «imposada unilateralment» per l’empresa.
Els arguments de la direcció
Paral·lelament, en relació amb les manifestacions del comitè d’empresa sobre la gestió de diversos aspectes organitzatius i assistencials al Parc de Salut Mar, la direcció ha recordat que l’Hospital del Mar, «com la resta de centres de Catalunya i de l’Estat», està vivint una situació «d’elevada complexitat» per la covid.
Notícies relacionadesEn aquest sentit, afirma que ha de situar-se la problemàtica en el context «de la ja coneguda manca estructural d’infermeres a tot el sector sanitari», una cosa que «dificulta la gestió de la plantilla», però «no impedeix proporcionar als pacients l’assistència clínica necessària». El centre recorda que disposa d’un pla de contingència que estableix els protocols a seguir.
D’altra banda, remarca que fa quatre mesos es va aprovar el conveni col·lectiu, firmat per la majoria dels membres del comitè, acordant-se una millora «substancial» de les condicions laborals que el situa «entre un dels més avançats del sector».
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE