sentència judicial
La justícia europea rebutja que les grans capitals puguin limitar vehicles contaminants
El Tribunal de Justícia de la UE tomba el recurs de Madrid, París i Brussel·les i sentencia que els ajuntaments no tenen competències en l’homologació de vehicles
![La justícia europea rebutja que les grans capitals puguin limitar vehicles contaminants La justícia europea rebutja que les grans capitals puguin limitar vehicles contaminants](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/8a55ca7f-7260-4780-8fc3-747edbaac463_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Els ajuntaments de Madrid, París i Brussel·les no tenen «potestats» en matèria d’homologació de vehicles, de manera que el seu recurs contra el reglament de la Comissió Europea que fixa nous límits d’emissions d’òxid de nitrogen (NOx) per a turismes i vehicles comercials lleugers, adoptat arran de l’escàndol del «dieselgate», és inadmissible. És la conclusió a la qual ha arribat el Tribunal de Justícia de la UE, que en una sentència publicada aquest dijous ha anul·lat la decisió del Tribunal General, que en primera instància va donar parcialment la raó als consistoris al considerar que la regulació de la circulació de vehicles afectava l’exercici de les seves competències.
Segons el nou dictamen, que pot ser recorregut en cassació, els jutges del Tribunal General van incórrer «en error de dret al declarar que el reglament controvertit afecta directament els ajuntaments» perquè «no és possible que l’adopció d’una normativa que limiti la circulació local de determinats vehicles amb la finalitat de protegir el medi ambient transgredeixi la prohibició imposada pel reglament controvertit».
Notícies relacionadesDesprés de l’escàndol de manipulació d’emissions de Volkswagen, la Comissió Europea va adoptar nous límits d’emissions que no es podien superar en condicions reals de conducció. Brussel·les va fixar aquests límits a partir dels definits per a la norma Euro 6 assignant uns coeficients de correcció per tenir en compte algunes incerteses estadístiques i tècniques. Per exemple, per a un límit definit en la norma Euro 6 de 80 mg/km, el límit es va fixar respecte als assajos de RDE en 168 mg/km per a un període transitori, i després en 120 mg/km.
Els ajuntaments de París, Brussel·les i Madrid van decidir interposar recursos d’anul·lació al considerar que la normativa els impedia imposar als turismes restriccions de circulació que tinguessin en compte les seves emissions contaminants. El Tribunal General els va donar en part la raó el 2018, però va ser recorregut per Alemanya, Hongria i la Comissió Europea, que aquest dijous han rebut el suport de l’alta cort europea.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Operació contra el narcotràfic Els EUA detenen ‘el Mayo’ i un fill del ‘Chapo’, líders del càrtel de Sinaloa
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques