L’OMS demana no relacionar termes com ara ‘deltacron’ i ‘flurona’ amb la covid per inexactes
L’epidemiòloga Maria van Kerkhove alerta que aquestes paraules impliquen combinació de virus o variants, cosa que no està passant

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha demanat no utilitzar paraules com ara ‘deltacron’ i ‘flurona’ per parlar de la covid per la inexactitud amb la pandèmia. Així ho ha posat de manifest la doctora Maria van Kerkhove, epidemiòloga líder de l’OMS, a través del seu perfil a les xarxes socials, concretament a Twitter, on ha demanat que aquests termes «impliquen combinació de virus o de variants, i això no està passant».
Notícies relacionadesJumping in late here: Let’s not use words like deltacron, flurona or flurone. Please 🙏
— Maria Van Kerkhove (@mvankerkhove) 10 de enero de 2022
These words imply combination of viruses/variants & this is not happening. “Deltacron” is likely contamination during sequencing, #SARSCoV2 continues to evolve & see flu co-infection🧵below. https://t.co/rNuoLwgCzN
«No utilitzem paraules com ara ‘deltacron’, ‘flurona’ i ‘flurone’. Sisplau. Aquestes paraules impliquen una combinació de virus / variants i això no està passant. És probable que deltacron sigui una contaminació durant la seqüenciació, el SARS-CoV-2 continua evolucionant. Consulteu la coinfecció per grip», ha manifestat.
Més casos de coinfecció
Pel que fa a flurona, l’experta ha vaticinat que es produiran més casos de coinfecció «a causa de l’ús limitat de mesures socials i de salut pública». Per això, ha instat a continuar amb la vacunació de les dues malalties i a continuar prenent mesures de prevenció com l’ús de la mascareta, mantenir la distància, evitar llocs freqüentats i ventilar les habitacions.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»