Estudi
Els no vacunats de 60-79 anys tenen 20 vegades més probabilitats de morir
Segueixi les últimes notícies sobre el coronavirus en directe
Plasencia (Càceres), 8 gen (EFE).- Les persones de 60 a 79 anys no vacunades davant el coronavirus tenen 20 vegades més probabilitats de morir que les immunitzades, segons l’informe del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) del Ministeri de Sanitat.
Així ho ha exposat aquest dissabte la ministra del ram, Carolina Darias, en una visita al punt de vacunació habilitat pel Servei Extremeny de Salut (SES) al Recinte Firal «El Berrocal» de Plasencia (Càceres).
Segons l’informe del CCAES, les persones no vacunades d’entre 60 i 79 anys tenen 16 vegades més probabilitats d’ingressar en un hospital i les vacunades, 30 vegades menys de possibilitats d’entrar en una unitat de cures intensives (uci), ha informat la ministra, que ha estat acompanyada pel president de la Junta d’Extremadura, Guillermo Fernández Vara.
«Les dades són contundents», ha remarcat Darias, que ha animat la població a vacunar-se, especialment amb la dosi de reforç, ja que la immunització ha suposat un «punt d’inflexió» en la lluita contra la pandèmia.
La ministra ha destacat que Espanya és un referent a nivell mundial en vacunació, ja que nou de cada deu persones tenen la pauta completa.
El paper dels sanitaris
En aquest procés, ha reconegut el paper dels sanitaris, la resposta dels ciutadans, les compres centralitzades que ha fet la Unió Europa, el lideratge del Govern d’Espanya i especialment la tasca de les comunitats autònomes.
Sobre la letalitat que ha provocat el coronavirus, unes 90.000 persones segons dades del Ministeri de Sanitat, ha lamentat les morts i ha assenyalat que han anat descendint gràcies a la vacunació.
La gravetat de la malaltia
Per això, ha posat èmfasi en les diferències quant a la gravetat de la malaltia entre els vacunats i no vacunats.
Darias ha defensat les decisions que s’estan prenent quant a les quarantenes, fruit de l’assessorament dels experts i dels treballs de la ponència i la comissió de salut pública, i en cogovernança amb les comunitats autònomes.
Notícies relacionadesLes quarantenes s’han anat flexibilitzant en funció de la situació de la pandèmia i el coneixement de la nova variant òmicron, ha dit la ministra a preguntes sobre els aïllaments a les aules.
Amb els mateixos arguments, ja que la decisió ha sigut adoptada a proposta dels experts, ha defensat la mesura que les persones que hagin passat la covid-19 rebin la dosi de reforç quatre setmanes després del diagnòstic, i ha confirmat el termini establert.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats